Dag 36 Grury - Reisverslag uit Grury, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 36 Grury - Reisverslag uit Grury, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 36 Grury

Blijf op de hoogte en volg Jos

09 September 2020 | Frankrijk, Grury

Gisteren hebben de pelgrims heerlijk gegeten na het culinaire hoogstandje van Lin&Len. Koolhydraten stapelen tot je een ons weegt. Nou een ons, ik moet de broekriem wel steeds verder aanhalen en hou steeds meer lengte van het eindstuk over.

Na het ontbijt word ik uitgezwaaid door Lin&Len die richting het noorden naar de Champagne streek vertrekken. Ik pik Jan en Ad op bij de kerk in Luzy en wij gaan verder naar het zuiden.

Vandaag een zorgeloze dag, bed, diner en ontbijt is geregeld door Booking.Ad. Na 10 km komt een dorpje met koffie en een winkel.

Het lijkt wel een georganiseerde busreis van Oad, we moeten alleen het vervoer zelf uitvoeren. Door de late start lopen we lang in de namiddag, zonder schaduw bij 28 graden.

Hier op de eenzame landweggetjes kom je echt niemand tegen, zelfs geen boer. Plots toch een gemotoriseerd voertuig uit tegenstelde richting. Het is een quad voor 2 personen met heel veel herrie. Voor het geluid is weggeëbt, draait deze om en komt ons opnieuw lastig vallen? Nee, hij vraagt of de sandaal van ons is. Deze blijkt van Ad te zijn, die van de rugzak is losgeraakt. Dankjewel St Jacob.

We lopen tot na 18:00 en komen aan bij een eenzaam huis, waar de voormalige pastoorsmeid woont. We krijgen een biertje en we kunnen na het douchen de was achterlaten, zodat deze gewassen kan worden. 19:30 aan tafel voor het diner. Pfffff afzien.


  • 09 September 2020 - 22:04

    Monique:

    Zo klinkt het allemaal best relaxt. Ook wel gezelliger met z'n drieën lijkt me.
    Mocht het tij weer keren, denk hieraan terug... ;-)

  • 09 September 2020 - 23:09

    Toon:

    Hoi Jos, ik kijk ook telkens naar je foto's; inderdaad uitgestrekt en verlaten, maar wel erg mooi. Mooi dat je 2 loopmaatjes hebt. Kletsen jullie veel of is het in gedachten lekker wandelen en ingetogen bezinnen? Ik ben benieuwd naar je verhalen als je terug komt. Ik ben benieuwd naar je ontbijt van de pastoors meid morgenvroeg. Ik wacht je verslag af. Succes morgen. Groetjes Toon

  • 10 September 2020 - 08:58

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Ha Jos. Zo klinkt het wel als vakantie, haha. Maar wat fijn, je hebt ook al verschillende struggles gehad. Pluk de dag! Hakuna matata! Carpe diem!
    Ik ken nog een mopje over pastoorsmeid, vertel ik wel als je terug bent:)
    Succes in het mooie Frankrijk

  • 10 September 2020 - 19:19

    Leon:

    zo dat was weer een leuke dag voor de pelgrims met alle eet momenten foto s een mooie uitzichten ik denk als het zo doorgaat dat we van jou nog wel een keer een film te zien krijgen genaamd PELGRIMS ON TOUR ik hoop voor je dat er nog meer van zulke dagen komen zodat het toch wat aangenamer is veel plezier jos en rustig aan anders loop je santiago de compostella nog voorbij voor je het weet gr leon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: