Dag 27 wandeldag 22 - Reisverslag uit Saugues, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 27 wandeldag 22 - Reisverslag uit Saugues, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 27 wandeldag 22

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

27 Juli 2024 | Frankrijk, Saugues

Vandaag vertrekken we van het verste punt van onze expeditie. We hebben La Male postale geboekt die ons 65 km terug op de route zet. Vanaf Cahors gaan we tegengesteld de route lopen.Dit betekent dat we veel pelgrims tegen gaan komen.Omdat we deze middag niet werkeloos in de stad willen zitten hebben we de eerst mogelijke gite geboekt 12 km verderop.We lunchen in de stad en we komen een Nederlands stelletje tegen die op het terras zitten. Het zijn Nederlandse toeristen en pas de 2de Nederlandse die we tegenkomen en nog steeds geen Nederlandse pelgrims. Ze hebben diverse vragen over onze wandeltocht en vragen of we een ‘ stelletje ‘ zijn. Ik zeg dat we bijna 40 jaar een ‘ getrouwd‘ stelletje ‘ zijn en dat we ook een wandelstelletje zijn. Fijn dat partners eenzelfde hobby als de Camino hebben en dat we dit allebei fysiek aankunnen. Ze hebben nog heel veel andere vragen en ze bieden ons een koffie aan en komen uit Gemert (ome Henk ). Maar we moeten verder. Om 14:00 geven we het startsein om te mogen vertrekken. Op het warmste moment van de dag, gevoelstemperatuur 34 graden Celsius met een route zonder schaduw en de beloofde 12 kilometer wordt meer dan 20 kilometer.Met andere woorden een zware middag. Gelukkig hebben we al geluncht, zitten de sandwiches in de rugtas en zakt de temperatuur om 18:00 met 1 hele graad Hoe zo een zware middag?

De gite is een huisje in het buitengebied en we zijn met 5 pelgrims. Op tijd naar bed want we willen morgen vroeg op.Voor de grootste hitte binnen zijn . Niet zoals vandaag. P Bijna 20 kilometers en we mogen voor de tijd inboeken ( normaal 15:00) Dit in verband met de hoge temperaturen in de komende dagen oplopend naar 37 graden. Wel wacht ons voor morgen: voor Hedwig een voet reflex massage en voor mij een duik in het zwembad te wachten! Dat wordt pas een zware middag!

Nog een verhaaltje van Hedwig:

Hedwig legt in het Engels aan een Frans gezinnetje uit dat ze vandaag 2 jonge monkeys op de berg had gezien. Echt waar vragen ze ? Ja echt waar, 2 baby monkeys zo schattig. Donkeys zeg ik tegen Hedwig geen monkeys maar donkeys![e-1f648]

• 27 Juli 2024 - 08:53

Martje :

Ha ha Hedwig. Voor die monkeys moet je toch nog ruin twee maanden wachten. Nu het einde van jullie franse wandeltocht in zicht is, ben je je al aan het instellen voor jullie Afrikaanse avontuur

• 27 Juli 2024 - 10:32

Astrid:

Na weer een flinke inspanning vandaag met warme temperaturen is het heerlijk toeven in een zwembad. Hedwig, geniet van jou massage. Heel fijn, niet alleen voor de voetjes. Het is ook een weldaad voor lichaam èn geest.

Nog ff flink wandelen en dan recht op huus an.

Wat zullen jullie gespierde kuiten hebben en mooie bruine benen.

Succes kilometervreters!!![e-1f618]