Dag 29 wandeldag 24 - Reisverslag uit Saugues, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 29 wandeldag 24 - Reisverslag uit Saugues, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 29 wandeldag 24

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 Juli 2024 | Frankrijk, Saugues

Vanmorgen extra vroeg op pad ivm voorspelde warmte vertrekken we richting st Jean de laur.

Vandaar dat we ook een kleine aanpassing in de route hebben om afstand iets in te korten. Soms met hele kleine dicht begroeide paadjes. Later in de gite zijn we nog heel lang bezig om alle zaadbolletjes van onze kleren,sokken,stokken en rugzak te verwijderen.

Maar aangezien we dus al in tegengestelde richting lopen ( de Jeruzalem route) en dan ook nog eigen versie, wordt de bevolking daar erg onrustig van. Met luid toeterende claxon worden we tot stoppen gedwongen en verteld dat we van de camino af zijn.

Leg dan maar eens uit wat de reden is.

Na koffie gedronken te hebben met iets lekkers erbij, wat we zelf in winkel hebben gekocht. (Als je ergens koffie drinkt mag je als het betreffende cafeetje het zelf niet verkoopt je eigen meegebrachte waren opeten.) En als het niet mag houden we ons van de domme en doen het toch.

We lopen al dagen tussen eindeloze stenen stapelmuurtjes, met af en toe een soort van hutje met dezelfde stenen in vorm van bijenkorf.

Als we een Frans echtpaar tegenkomen, vertellen ze dat de muurtjes zijn ontstaan doordat er heel veel van die stenen in bodem zitten en om ze “ op te ruimen” maakten ze er muurtjes van.De hutjes waren voor de herders om in te wonen of te schuilen.

We kunnen opnieuw vroeg inboeken in onze gite, het is al warm en het wordt alleen nog maar warmer. Er worden temperaturen voorspeld van 37 graden en de gevoelstemperatuur ligt nog hoger. We spreken meerdere pelgrims die uitstappen en wij vinden ook dat we genoeg stappen hebben gezet om op uit te stappen. Morgen voor het laatst een etappe van 13 km naar Cajarc, waar mogelijkheden liggen om te stoppen met stappen!

• 29 Juli 2024 - 12:24

Myriam En Toon:

Knap van jullie hoe jullie dit elke dag weer doen en regelen. Jullie maken er zo een onvergetelijk avontuur van. Met een vleugje burgerlijke ongehoorzaamheid erbij en op de Franse slag komen jullie stapjes voor uit. En vanmiddag lekker uit rusten onder een boom.

• 29 Juli 2024 - 12:30

Astrid:

Wat attent van die Fransen om te zeggen dat jullie van de camino af zijn. Heel goed om het wat rustiger[e-1f60e] aan te doen, zo kunnen jullie alvast een beetje ontwennen met wandelen. Lijkt me ook wel een dingetje om het dagelijks leven weer op te pakken. Misschien ook weer fijn om thuis te zijn straks.[e-1f618]

• 29 Juli 2024 - 12:33

Ben En Herma :

Einde is in zicht Jos en Hedwig. En wat een avontuur weer. Heerlijk om zo samen deze tocht te maken. En oh zo leuk om vanuit onze luie vakantiestoel jullie pad te volgen. Onder het genot van een parasolletje en een koel dranken jullie verhalen te lezen. We zullen het gaan missen. Maar chapeau voor jullie. We doen het jullie niet na. Morgen nog 1 dagje en dan RUST. Welverdiend.!! Groetjes Ben en Herma

• 29 Juli 2024 - 12:51

Anita Alards:

Succes met de warmte en geniet morgen van jullie laatste dag !!!

• 29 Juli 2024 - 13:39

Eric En Riky:

Bonjour pelgrimmekes, wat leuk om met jullie avontuur mee te lopen , vanuit de luie stoel, wij zullen jullie belevenissen gaan missen.

Morgen de laatste etappe, het is goed zo, lekker weer naar huis , ook weer heel fijn.

Heel knap van Jos als getrainde pelgrim maar zeker voor Hedwig als aanstormend pelgrim. Super

• 29 Juli 2024 - 15:01

Leon:

Was weer leuk jullie te volgen en je hebt je rust verdiend na morgen wij hadden dat al omdat we het hele jaar gewerkt hebben[e-1f62d] overmorgen vliegen we terug dat is tegenwoordig ook een hele onderneming in Griekenland mag je ook geen eigen krat bier meenemen op het terras dus zoveel verschil zit er niet tussen Grieken en Fransen succes morgen met je laatste wandeling en we zien elkaar snel weer gr uit een veel te warm Griekenland waar wandelen gelukkig niet te doen is [e-1f60e]

• 29 Juli 2024 - 15:03

Martje :

Mooie prestatie. We hebben van jullie ervaringen genoten. We spreken elkaar weer als jullie thuis zijn. Morgen gaan we weer 10 dagen kamperen en hebben dus geen internet. Geniet nog van de rest van jullie wandeling en rij veilig weer naar huis.[e-1f60e]

• 29 Juli 2024 - 15:07

Same :

en weer wat geleerd! Ad vond het leuk om te horen over de gebouwde muurtjes en gebouwen. Succes met de laatste loodjes!

• 29 Juli 2024 - 16:31

Monique:

Wat een leuke verhalen toch allemaal. Ik vraag me af hoe het voor de tijd van de mobiele telefoons was voor de pelgrims. Toen voelde het vast meer 'afgesneden' van de rest van de wereld...

Knap hoor. Maak er een mooie voorlopig laatste wandeling van. [e-1f44d][e-1f3fb]

• 29 Juli 2024 - 21:33

Mario En Mirjam :

Heerlijk om jullie fantastische verhalen te lezen. Je kunt de beelden erbij denken. Heel veel succes morgen met de laatste etappe! Super prestatie van jullie allebei.

Misschien wel leuk dat jullie de dagelijkse belevenissen blijven publiceren in het “normale dagelijkse leven “ ? Hahaha

Tot binnenkort!