Dag 3 en 3 wijze lessen - Reisverslag uit Houthem, Nederland van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 3 en 3 wijze lessen - Reisverslag uit Houthem, Nederland van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 3 wijze lessen

Blijf op de hoogte en volg Jos

07 Augustus 2020 | Nederland, Houthem

Rustig ontbeten bij de zusters van Kollenberg. Ik krijg ook een uitgebreid lunchpakket mee. Om 08:30 verlaat ik het bezinningshuis.

De start van vandaag is traag, het tempo zit er niet in en de rugzak weegt zwaar. Nu al, binnen 5 km? Moet ik de tol betalen wat ik 'mooi niet' heb thuis gelaten? Na 6 km heb ik zo`n pijn aan mijn schouders dat ik op stop bij een bankje voor controle. Wat blijkt, ik heb al die extra belasting in de vorm van een lunchpakket boven op de rugzak zitten. De rugzak is topzwaar en trekt dus aan mijn schouders. Na een herverdeling van het gewicht ga ik verder richting Munstergeleen.

Les 1 van vandaag beladen van de rugzak is van essentieel belang net als bij een caravan. Zwaar gewicht onderin en op de as en de rest van de spullen verdelen tot de ideale kogeldruk.

Behalve dat ik een paar keer vast kom te zitten met mijn rugzak in draaipoortjes bij natuurgebieden is er niet zoveel te melden. Om 12:30 loop ik heb Chateau St Gerlach binnen voor een kamer. Nee, niet eentje in het Chateau voor een minimale prijs van 291,00 euro, maar voor de sleutel van het Refugio van 12,00 ( maar wel met soep van het chateau). Met het uitpakken van de rugzak vraag ik me af waarom ik met het lunchpakket heb lopen slepen. Hier zijn ook winkels.

Les 2 van vandaag kies voor ontbijt of lunch, maar niet voor beide.

Als ik kijk hoe uitgebreid het lunchpakket is, zullen de zusters hebben gedacht, met dit gewicht zal hij nog vaak aan ons denken ( de schatten).

Les 3 vertrouw niemand, ook niet de zusters.

Morgen vroeg op, ik ga de landsgrens passeren en de grens van de 1e honderd kilometer. Morgen hebben we ons jaarlijks familie campeerweekend, en dit keer is het in de buurt van mijn stopplaats van morgen ( toevallig) Zaterdag een verlofdag.


  • 07 Augustus 2020 - 08:18

    Toon En Annie:

    Jos goed werk en morgen lekker uitrusten en neem het ervan
    . Veel plezier allen met de familiedag
    . Doei

  • 07 Augustus 2020 - 08:48

    Henk En Ria:

    Hoi Jos, wij wonen in Munstergeleen aan de beek op de route. Om 8.15 uur zijn wij langs de beek richting Sittard gelopen om je voor de koffie te vragen, ook omdat je een korte wandeldag had. Wij waren te vroeg, jammer. Paula is ondertussen in Reims, met jouw tempo zal je haar wel inhalen.

  • 07 Augustus 2020 - 11:28

    Johan:

    Hoi Jos,
    Vele wijze lessen dus, veel plezier op jullie jaarlijks familie kampeerweekend, geniet ervan !! Neem je rust en succes met de wandeling. We blijven je volgen ......en groeten aan de rest van de familie.

  • 07 Augustus 2020 - 12:03

    Kim Janssen:

    Goed bezig Jos!! Leuk je verhalen te lezen!!

  • 07 Augustus 2020 - 12:05

    Francie:

    He Jos, eerste 100 km, super.

    Toch maar goed dat je de lunch van de nonnen dankbaar hebt aangenomen, al was die te zwaar.
    Brengt zeker geluk, ze zullen nog wel n schietgebedje doen voor jou.
    Succes weer en geniet van je familie straks.

    Gr Willy, Francie

  • 07 Augustus 2020 - 12:19

    Toon:

    Ha Jos, het gaat ondanks de onjuiste belading toch lekker met je. Door de 100 km barrière, de grens over en familie in zicht. Mooie ervaringen allemaal. Geniet van het weekend. Gr Toon

  • 07 Augustus 2020 - 21:45

    Eduard Disch:

    Beste Jos, het was fijn een paar uurtjes kennis met elkaar te hebben gemaakt in Houthem-St. Gerlach. Je maakte een fysiek en mentaal krachtige indruk. Wel was ik wat geschrokken van de blaren op je voeten. Hopelijk zullen je nieuwe oerdegelijke wandelschoenen én de zwaarte van de rugzak (18 kilo!) geen spelbrekers zijn. Dank voor de gezelligheid en de praktische tips, die van nut kunnen zijn voor mijn camino in 2021 ("Es God beleef", zeggen ze in Maastricht erbij!). Een goede voortzetting van je avontuurlijke reis!!

  • 08 Augustus 2020 - 06:33

    Henk Vanuit Gemert:

    HALLO jOS

    ik vervolg je reisverslag op de voet
    ik heb zelfs een landkaart hier waarop ik jou aan geef route inteken
    Is de temperatuur wat aangenaam om te lopen .?
    je moet maar denken beter als regen ,een bedevaart geeft pas voldoening , wanneer je van alles
    meemaakt , grapje .
    Het is prettig je verlag te lezen , voor mij komt mijn hele reis weer opnieuw op het scherm
    met dat verschil , bij jou misschien wat last van de nieuwe schoenen, bij mij was het meer het zitvlak
    verstandig je te laten verwennen door een nonnetje, dan door een ober .
    De een heeft mogelijk een rozenkraqns terwijl de ander meestal een pinapparaat voor je neus houdt
    Jos lijfelijk wil ik je pas terug zien over een paar maanden , hou je taai , aan dat laatste twijfel ik niet



  • 08 Augustus 2020 - 10:48

    Martje :

    Wees voorzichtig de komende dagen. We zagen het Belgische nieuws dat code rood gaf voor zondag en de dagen erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 6678

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: