Dag 2 Sittard - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 2 Sittard - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 2 Sittard

Blijf op de hoogte en volg Jos

05 Augustus 2020 | Nederland, Sittard

Vanmorgen om 06:00 wakker geworden. Verslapen want ik wou vroeg weggaan. Of kan een pelgrim zich niet verslapen? Na alles opgeruimd te hebben, verlaat ik camping Maasterras om 07:15. Ik laat de Asseltse plassen achter mij (zie foto) en ga richting Roermond. Na 1500m kom ik winkels Vrijbuiter en Decathlon tegen. Maar ik heb niets nodig. Alles heb ik bij me en kom ( nog) niets tekort. Dit heeft ook de nodige tijd en moeite gekost. Met de laatste aanpassingen aan de rugzak zit ik nu op max 17 km ( met volle waterflessen) en ik denk dat het goed is.

Een bekende pelgrimloper schreef eens: "Alles wat je thuis laat is mooi meegenomen"

Maar ik zeg: "Alles wat je niet heb meegenomen, ligt mooi thuis".

Ik heb gekozen voor de korte route naar Sittard. Als ik het Jacobs pad volg ben ik nog een dag langer onderweg. Niet dat ik haast heb, maar vrijdag moet ik vooraan in België zijn. We hebben dan ons jaarlijks familie weekend en dit keer is het vooraan in België.

Deze route is wel langs vele autowegen en op fietspaden. Na 20 km worden de wegen wat smaller en rustiger. Na 32 km kom ik op mijn eindbestemming. Een krijg een soort gastenkamer op de 3e verdieping bij de zusters Karmelietessen in Sittard.

Dus niets opbouwen, maar een vast bed met een goede douche zonder muntjes en wc met toiletpapier. Vanavond ook niet zelf eten koken op een 1 pits fornuis en staand op te eten of op de rand van de stoep. Maar uit eten met een zitplaats en free wifi. Morgen een korte etappe van 17 km omdat ik graag de Regfugio in Houthem-St-Gerlach heel graag wil bezoeken.


  • 05 Augustus 2020 - 20:45

    Martje:

    Goh. Wat een tocht. De kop is eraf. Tonny en ik zullen je voortgang blijven volgen. Kunnen we meteen moeder op de hoogte houden hoe het gaat. Ze vindt het nog steeds maar niks.

  • 05 Augustus 2020 - 21:30

    Myriam :

    Ha Jos, gaat lekker zo te lezen. Je niet teveel laten verwennen door de zusters he, lijkt me wel een apart sfeertje in zo'n klooster. Veel succes verder

  • 05 Augustus 2020 - 23:05

    Eduard Disch:

    Beste Jos,
    Fijn om morgen - op je derde etappestop - jou te ontmoeten in de refugio (letterlijk: schuilplaats) naast de kerk van Houthem! Ik zal er ws. zijn tussen 13 en 13.30 uur. Het Limburgs weekblad VIA weidde onlangs een waarderend artikel over deze 15 jaar oude refugio. Er verblijven jaarlijks dertig tot veertig pelgrims. "Alle geloven zijn welkom", laat de 81-jarige beheerder weten, die in 2006 de camino naar Santiago per fiets heeft afgelegd. Goede nachtrust en tot morgen!

  • 06 Augustus 2020 - 10:57

    Annemarie:

    Hé Jos

    De kop is eraf succes met het verdere verloop van je tocht en leuk om je verhaal zo te volgen

  • 06 Augustus 2020 - 22:19

    Toon:

    Ha Jos, lees ik dat goed: jij en verslapen. Wat kan een pelgrimstocht met je doen. Mooi relax onderweg. Geniet ze. Op naar België ( en familie). Gr Toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 6669

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: