Dag 11 De Abdij van Leffe, Het verdriet van België - Reisverslag uit Godinne, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 11 De Abdij van Leffe, Het verdriet van België - Reisverslag uit Godinne, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 11 De Abdij van Leffe, Het verdriet van België

Blijf op de hoogte en volg Jos

14 Augustus 2020 | België, Godinne

Vandaag had het hoogtepunt van het bezoek aan België moet zijn. Bezoek en overnachting van de Abdij van Leffe. Leffe blond is mijn meest favoriete bier, dus....

Maar..... de Abdij is gesloten ivm de corona. Na het toeristen bureau gebeld de hebben zijn er weinig opties, geen pelgrimshuizen en geen gastgezinnen. Dinant is toeristisch en momenteel volgeboekt. Ik heb nog 1 optie via het genootschap SdC Nederland. Ik bel het adres, maar vandaag komt toevallig de familie op bezoek en overnachten, dus weinig plaats. Na een klein beetje aandringen, zal ze overleggen en terugbellen. En ja hoor het kan, het wordt druk maar ik mag komen. Het is vandaag dan wel een korte route van 15 km, dus ik heb s'morgen alle tijd. Ik heb nog geen ontbijt, dus ik laat de tent staan en ga naar de supermarkt. Ik wil na de middag vertrekken en morgen over het toeristische Dinant stappen en door naar het dorpje Heer op een steenworp van de Franse grens. Ik kijk uit naar vanmiddag en ik zal daarover een 2e verslagje maken.


  • 14 Augustus 2020 - 18:29

    Monique:

    Nou Jos ik hoop dat je inmiddels aan een welverdiend blond biertje zit. Ik zeg proost.
    Gelukkig is het inmiddels minder warm (tenminste bij ons).
    Ik geniet van de mooie foto's. Zet 'm op morgen, dus eh niet teveel blond

  • 14 Augustus 2020 - 21:20

    Suzanne:

    Super jammer van de abdij. Wel goeie reden om een keer terug te komen, maar dan met de auto. In de tuin is ieder geval genoeg plek voor je tentje.

  • 14 Augustus 2020 - 21:58

    Ans:

    Riante plek op de camping Jos en dat voor die prijs, dat heb je hier niet

  • 15 Augustus 2020 - 08:54

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Een abdij of een brouwerij is altijd leuk om te bezoeken. Jammer dat het gesloten is. Hadden we laatst in Schinnen bij Alfa-brouwerij. We waren ook zeer teleurgesteld dat het dicht was. Je kijkt er dan naar uit om een lekker pilske van de tap te drinken....
    Succes Jos en wat dapper om dit in jou uppie aan te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: