Dag 10 Profondeville - Reisverslag uit Profondeville, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 10 Profondeville - Reisverslag uit Profondeville, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 10 Profondeville

Blijf op de hoogte en volg Jos

13 Augustus 2020 | België, Profondeville

Vannacht een klein beetje regen gehad. Ik moest snel mijn tentje uit om de witte was binnen te halen. Daarna enkele uren niet geslapen, maar moest toch van de wekker wakker worden.

Opgeruimd en mijn voeten afgeplakt. Hier en daar ontstaan blaren of schuurplekken van de schoenen. Bij de Luchtmacht noemen we dit nevenschade en hoort nu eenmaal bij het wandelen..

Heerlijk ontbijt met onbeperkt koffie. Dat was weer 2 dagen geleden, voor ik mijn laatste koffie had gehad.

Vandaag naar Profondeville en ik kijk wel waar ik eet en waar ik slaap.

De eerste paar kilometers gaan alweer via een bijna onbegaanbaar pad, het lijkt een soort rivierbedding met een steil steigingspercentage. Ik moet op alle manieren mijn evenwicht bewaren, over stenen klauteren, en boomwortels ontwijken. Mijn remparachute op mijn rug en de vliegen die zoemen rond mijn oren en vliegen voor mijn ogen proberen me uit me evenwicht te brengen. Maar gelukkig heb ik 2 wandelstokken waar ik veel steun aan heb. Tijdens het stijgen, maar ook gedurende het dalen. Deze stokken gebruik ik ook als stokken voor mijn tent, anders blijft mijn tentje een Bivvi( zie Google)

Nadat ik boven ben gekomen, gaat het beter. Het landschap is glooiend en het tempo zit er beter in dan gisteren en het is niet zo warm. Voordat ik het weet zit ik in Profondeville. De mevrouw van het toeristenbureau kan geen Engels of Nederlands en ik kan geen Frans. De Google vertaler biedt uitkomst, maar er zijn geen (pelgrim) kamers beschikbaar. Een hotel komt niet in aanmerking voor mij, dus dan maar op zoek naar een camping. 5 km verderop op de route zit een camping en heeft plaats. Ik moet dus afscheid nemen van Profondeville, en kan dus opnieuw niet genieten van een mooie stad aan de Maas. Wel eet ik mijn lunch van de supermarkt op, tijdens de wandeling over de boulevard. Ik heb eerder wst lopen snoepen van de bramen en pruimen. ( Niet te veel want ik heb maar 1 schone onderbroek) 

 Om 15:00 kom ik op de camping aan, en dan begint het "pelgrim met de tent" ritueel. Morgen naar Dinant. Vandaag 25 km gelopen en totaal staat er nu 255 op de SdC teller.

Ik kijk iedere dag uit naar het maken van een verslagje, maar ik kijk nog meer uit naar jullie reacties. Ik heb heel veel steun aan jullie lieve zinnen en opbeurende woorden. Dank jullie wel. (Jullie lieve schatten)


  • 13 Augustus 2020 - 21:30

    Eric En Riky:

    Jos wat is het toch vaak afzien he. En dan ook nog de was moeten doen. Maar wij hopen dat jij ook nog een beetje kunt genieten van al het moois wat er op jouw pad komt. Zet hem op.

  • 14 Augustus 2020 - 07:31

    Annie :

    Hoi Jos al weer een warme dag maar het wordt gelukkig ietsie minder heet vandaag. Jou wegen zijn onbegaanbaar maar jij laat je er niet door afremmen. Knap hoor, vooruit met frisse moed!!!

  • 14 Augustus 2020 - 07:46

    Henk Gemert:

    Jos jou verslagen en foto,s maken me bijna jaloers
    ik beleef jou wandeling bijna of ik aan het meelopen ben
    EEN VRAAG blijven jou mooi kiekjes bewaard, toch zekere wel ?
    Ik had Hedwig gebeld of mijn berichtjes doorkwamen , ik kan dat zelf niet controleren De fietsroute was destijds zwaar.we hebben ooit een stuk ook over de wandelroute moeten fietsen
    doch die ronde kiezel stenen zitten nog in mijn geheugen
    Ik wil je zeker niet ontmoedigen ,doch de meest dankbare herrineringen straks , zijn zeker deze
    het franse stokbrood en de kaas etc .en het glaasje bier .,het zal je zeker wel smaken .
    JOS ALLE SUCCES, en tot het volgend bericht,we zien je gaarne terug , doch niet binnen een maand
    GROETEN hier vanuit Gemert, en verder een hele goeei reis .
    Henk


  • 14 Augustus 2020 - 07:52

    Lennart:

    Hey Jos, wij kijken ook weer iedere dag uit naar je verslag en foto's. Het is al snel een gewoonte worden. Heel fijn om op deze manier mee te krijgen wat je allemaal meemaakt. Gelukkig is het nu even gedaan met de extreme hitte.. hopelijk worden de extreme buien nu niet het probleem.

    Succes vandaag.

    Groet,
    Lennart




  • 14 Augustus 2020 - 08:30

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Alweer een dag verder. Het ziet er prachtig, uit de foto's. Ik krijg ook zin om te kamperen. Ik zei tegen Henk, kunnen we de tent niet in de tuin zetten. Net als vroeger...
    Op tijd wat eten en drinken natuurlijk Jos. Zorg goed voor jezelf!!! En wat een positieve mind, geweldig.
    Houdoe.

  • 14 Augustus 2020 - 08:56

    Martje:

    Wat een verhaal. We zagen op bvn dat het minder warm wordt in België , dus minder afzien de komende dagen. Ook wij hebben zin om weer te gaan kamperen. Vanaf zondag mogen wij weer. Wel iets luxer. Ik heb je tocht aan een vriendin vertelt. Ze wil ook iets gaan doen alleen voor haarzelf nu ze hun lodge hebben verkocht. Blijft je verhaal bewaard? Misschien kan ik er iets van voorlezen als ik haar weer zie.

    Succes voor de volgende dag

  • 14 Augustus 2020 - 10:54

    Toon:

    Ha Jos, elke dag kijken we uit naar je reisverslag. Telkens maak je weer iets anders mee. Het blijft ons verrassen. Vliegen die een ( voormalig) militair uit zijn evenwicht proberen te brengen..... Je kent nu nog geen Frans maar als je nog enkele weken door België en La France loopt ga je wel veel oppikken of zelfs spontaan zeggen. Mooi dat de temperatuur iets aangenamer is. We kijken uit naar je volgende reisverslag. C'est la vie. Carpe Diem. Et au revoir. Salut Antoine.

  • 14 Augustus 2020 - 17:33

    Francie:

    Hoi Jos, knap dat jij na weer een pittige wandeling nog de energie hebt om n verslagje te schrijven.
    Wij zijn steeds benieuwd wat je weer geschreven hebt, erg leuk om te lezen.
    Zet m op, niet te streng voor jezelf, op tijd de voetjes omhoog.

  • 15 Augustus 2020 - 08:20

    Henk Vanuit Gemert:

    GOEIE MORGEN jOS

    Hoe het gaat volg ik dagelijks op jou gewaardeertd verslag .
    L


  • 15 Augustus 2020 - 09:06

    Henk Vanuit Gemert:

    Laat ataan dat je het thuisfront mist , hedje, en je klein kind, jos je krijgt er veel voor terug
    ik bedoel hiermee . de betrekkelijkheid van vele zaken en dingen waar wij ons druk om maken
    Als gewezen bedevaart ganger hadden ze mij verteld henk laat alles los en zet je verstand op nul
    uiteraard zover je het hebt
    en fietsen maar , voor jou geld dus lopen maar .
    Ik bedoel hiermee te zeggen je hele doen en laten van jongs af aan passeert de revue .
    Ik vond het een groot goed dat te mogen beleven .
    Jos ik ga geen pastoor spelen , Jos je verontwschuldigd je dat jou frans niet optimmaal is
    mogelijk heb een paar nuttige tips
    Heb je dat leen keer stokbrood nodig . dan zeg je le pain en steek gelijk je stok omhoog
    heb je dorst dan klapper maar met je tong , heb je heimwee dan laat je foto van Hedwig maar even zien
    Jos het zijn maar grapjes .een vraag heb je deze situatie vooraf zo.n beetje ingeschat OF?
    Laat het weer maar warm zijn, het heeft zeker ook zijn voordelen , ik zei eerder je kunt beter nat worden van de xon dan van de regen
    Jos succes met het verder lopen ,en het allerbeste en tot ert volgende berichtje
    Het is nu 07.00 in de morgen ,succes vandaag weer
    Henk


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: