Dag 31 Marigny-l'Eglise - Reisverslag uit Marigny-l'Église, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 31 Marigny-l'Eglise - Reisverslag uit Marigny-l'Église, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 31 Marigny-l'Eglise

Blijf op de hoogte en volg Jos

04 September 2020 | Frankrijk, Marigny-l'Église

Om 07:15 voor het ontbijt ben aan de wandel. De bakkertje is voor 08:00 uur open op het begin van mijn route. Ik koop een croissant en een soort krentenbol die nog warm is. Lekker eet ik deze op tijdens het vervolg van mijn route. Het tempo zit er niet in en op 5 km moet ik opnieuw rusten. Vannacht slecht geslapen en dit heeft zijn weerslag op het tempo. Ik besluit dan maar Arbeidsvitaminen op mijn oren te zetten. Ik kom over een mooi stenen bruggetje en loop door de bossen langs de rivier la Cure. Daarna is het landbouwgrond. De sprinkhanen springen voor mij uit. Als ze opspringen zijn ze rood of groen. Als ze geland zijn, hebben ze weer hun schutkleur en moeten ze weer opnieuw opspringen voor mij. Vlinders die je in Nederland niet zie fladderen om me heen. Na 12 km moet ik opnieuw rusten en doe een powernap. Ik voel me een daarna stuk beter. De temperatuur loopt op tot boven de 30 graden. Ik vraag bij de brandweerkazerne voor het vullen van mijn bidons.Ik kom in het dorpje Marigny-l'Eglise uit, maar de gemeente herberg is niet open en niemand is te bereiken. Het restaurant en winkel is ook dicht. Ik krijg gezelschap van 2 andere Nederlandse pelgrims en we zoeken naar een overnachtingsmogelijkheid en eten. Niets lukt en overal krijgen we een antwoordapparaat. Er zit niet veel anders op dan mijn tentje illegaal ergens neer te zetten en zonder eten naar bed te gaan. De andere 2 pelgrims hebben geen tent en willen met alleen de slaapzak buiten slapen. Het is tenslotte lekker weer. We willen net opstappen van het gesloten terras, als de dochter van de restauranthouder langs rijdt. We leggen situatie uit en ze wil het winkeltje wel open doen en we krijgen de sleutel van de gemeente gite. Hiep hoi eten ( magnetron voeding) , douche en slaapplaats. Saved nu the Bell. Morgen naar een camping in Les Avoinieres aan het meer La Cité.


  • 04 September 2020 - 22:45

    Toon:

    Ha Jos, je stuurt erg mooie foto's mee. Mooie omgeving. Fijn dat je op het eind toch nog iets te eten hebt gevonden en een plekje om te slapen. De aanhouder wint. Het is elke dag weer een uitdaging. Dat had ik niet echt zo verwacht. Ik had het beeld dat Frankrijk erg ingesteld zou zijn op de pelgrims. Hopelijk is dat wel zo voor de rest van je tocht. Succes er mee. Toch lekker dat je de dag/ochtend kunt beginnen met een warm broodje. Gr Toon

  • 04 September 2020 - 22:49

    Peter:

    Hoi Jos,
    Met veel plezier volgen we je avontuur. Mooi ook dat alles (bijna) loopt zoals je dacht.
    Rustig doorgaan en geniet vooral van alle kleine dingen waaraan we normaal doorgaans aan voorbij gaan en of niet zien of over nadenken.
    Toi Toi Peter en Ans

  • 05 September 2020 - 09:04

    Toon En Annie:

    Hoi Jos, we krijgen prachtige kiekjes van je door. Geniet er zelf van en wat een geluk dat er op het laatst altijd weer een gelegenheid voorbij komt om je drinken aan te vullen en eten en een slaapplek in beeld komt. Dat geluk is je van harte gegund want 32 km. lopen in de warmte is een grote prestatie. Petje af. succes verder!!!!

  • 05 September 2020 - 09:21

    Henk Vanuit Gemert:

    hoy Jos
    \
    Jos je foto,s en verslagen maken me een beetje jaloers .
    je laatste ervaring ook weer, het is toch smullen als je dit meemaakt .
    je bent niet met een of andere luxe reis bezig , het is wel aardig op dat moment
    doch je zal merken jou reis met zijn ontberingen zal je nog lang heugen als en niet te
    missen beleving .
    Zo,n gevoel als zo,n dochter langs komt met dat aanbod doet je zeker goed .
    Laat de taart dan wat taai zijn , zoiets is zeker de slagroom op die taart
    jos geniet ervan, wat me het meest treft dat je jou reis ladeerd met de mogelijkheden
    van de pelgrim in Frankrijk , de mensen zijn over het algemeen wel aardig voor die
    pelgrim uit nederland, met zijn hele hebben en houden in die rugzak .
    Jos het ga je goed , geniet er van ook van de bkaren en tot weder bericht\ HENK


  • 05 September 2020 - 11:21

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Hoi Jos
    We kijken uit naar jou verslag, iedere dag! Het is dan net een beetje of we mee op reis zijn, ook door foto's.
    Lijkt me ook fijn als je af en toe wat lotgenoten treft. Zeker als je geen slaapplek hebt of eten. Zo zie je maar weer. Je moet soms ook een beetje geluk hebben. Op het juiste moment op de juiste plaats zijn.
    Of komt het toch door die zegeningen.....?
    Hou vol!!!
    Groet uut Deurze

  • 05 September 2020 - 14:11

    Leon:

    het blijft een mooi avontuur jos en geen dag lijkt hetzelfde ik verbaas mij erover dat je zo vaak ergens komt waar alles dicht is en ook over die 2 nederlandse pelgrims die geen tent bij hebben hoe doen ze dat bij slecht weer en geen onderdak vraag ik mij af onder tussen kijk ik naar de mooie foto s het lijkt de reek wel alles oud en verlaten zet hem op en we blijven je volgen op afstand geniet ervan en niet springen mar lopuh nondeju groetjes uit schaijk bij reek

  • 05 September 2020 - 14:17

    Hedwig:

    Hoi Jos,
    Hier een berichtje van moeder, Hedwig heeft de fotos op de computer uitvergroot en ik kon het een en ander zien.Fijn dat je een medaillon hebt gekregen. Zeker verdiend.Ik kan je reis volgen, doordat tante Annie en Hedwig het regelmatig voorlezen. Ik ben trots op je. Ik kijk er naar uit dat je terugkomt.En wens je voor de verdere reis nog veel plezier en geluk

  • 05 September 2020 - 19:19

    Linda:

    Super fijn te lezen dat mensen continue zo goed willen helpen en goed vertrouwen hebben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: