Dag 32 - Reisverslag uit Chevigny, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 32 - Reisverslag uit Chevigny, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 32

Blijf op de hoogte en volg Jos

05 September 2020 | Frankrijk, Chevigny

Ik heb goed geslapen en ben blij met de goede afloop van gisteren. Ik heb nog een stuk wit brood, en daar moet ik dag mee doorkomen. Misschien halverwege een koffiebarretje. Ik neem afscheid van Jan en Ad en vertrek naar richting Lac des Settons.Ik wandel in het gebied de Morvan en het is prachtig gebied. Na de wijnvelden en het landbouwgebieden nu het gebied van steile hellingen, oprijzende rotspartijen, weelderige bossen en het riviertje Le Cure. Af en toe een dorpje waar niets is te beleven en waar geen winkels zijn. Toch vind ik koffie na 10 km. De paden zijn bezaaid met grote en kleine stenen. Hoe vaak ik mijn voet gestoten heb of bijna gevallen ben. Mijn schoonvader zei altijd:als je bijna struikelt, moet je omdraaien en naar de plaats terug gaan om het opnieuw en goed te doen. Anders krijg je ruzie. Als ik dit vandaag had toegepast zou ik de route 2x lopen. Ik heb trouwens niemand om ruzie mee te maken. Ik wijk van de route af omdat ik naar het toeristen bureau van Montsauchrtes-Settons voor een stempel. Deze hele omweg voor niets, omdat deze dicht is. 30 minuten te laat kom ik bij het toeristen bureau van Les Settons. Het is ondertussen 19:00, geen eten en geen slaapplaats. Na een aantal pogingen heb ik een restaurant dat open is, en waar ik eten kan krijgen. Voor een slaapplaats heb ik nog 2 opties: een eindje weglopen en wildkamperen, maar ik ben op na 38 km of Ad en Jan bellen, die een huisje huren. Ik bel Jan op met de gedachte dat ze al lang klaar zijn. Ze blijken dat ze helemaal op, en in een restaurant verderop zitten. Ik kan bij ze overnachten en ze hebben een lift geregeld voor het laatste stuk. Ik sla het aanbod van de lift af en ga om 20:00 voor het laatste stukje. De laatste kilometers gaan makkelijk met gevulde maag, en een optie voor een dak en bed. Vandaag toch nog even een dagrecord van 42,71 km.


  • 05 September 2020 - 23:06

    Monique:

    Helemaal top Jos! Hoezo een lift? Gewoon lopen.
    Wat zul je lekker slapen na al die kilometers.
    Welterusten en morgen maar weer wat minder hoop ik.
    Groetjes, Monique

  • 06 September 2020 - 01:06

    Toon:

    Ha Jos, ik had je bericht niet gezien, omdat het ineens onder "reclame" staat. Je hebt weer een bewogen dagje gehad met een persoonlijk record en een ruime wandelmarathon. Als dat dubbel had gemoeten....Mooi dat je steun hebt aan je mede lotgenoten/pelgrim. Lekker slapen en morgen weer fijn op stap. Inderdaad een mooie omgeving. Gr Toon

  • 06 September 2020 - 09:06

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Hi Jos, weer een hele trip vandaag met allerlei uitdagingen. Wat een prachtige foto's! We zijn onlangs in Frankrijk geweest en ons viel ook op dat er vele winkeltjes en bakkers gesloten zijn. Wellicht de coronacrisis niet overleefd dachten wij. Vroeger had je in ieder dorp wel minstens 1 bakkertje, vaak wel 2 of 3. Maar dat is niet meer.
    Zorg goed voor jezelf. Je ziet er goed uit!
    Grs

  • 06 September 2020 - 09:59

    Ben En Herma:

    Zo... bijna 43 km gelopen. Pfff das niet niks. Je getuigd toch van karakter dat je het laatste stukje toch te voet aflegt. Petje af.
    En wat maak je veel mee. Daar kan je wel jaloers op worden. Hopelijk ben je weer voldoende uitgerust om deze dag weer de nodige km af te leggen.
    Succes weer Jos en we kijken weer uit naar je volgende verslag.

  • 06 September 2020 - 11:45

    Francie:

    Ha die Jos,
    Soms bijna op je tandvlees, maar liften is geen optie, toch weer moed verzamelen voor nog wat extra km. zodat je een goede overnachtingsplek kan bereiken. Een echte doorbijter!
    Fijn dat je nu wat mede-pelgrims ontmoet hebt en dat je elkaar om hulp durft te vragen.
    Fijne voortzetting van je reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: