Dag 33 Anost - Reisverslag uit Anost, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 33 Anost - Reisverslag uit Anost, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 33 Anost

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 September 2020 | Frankrijk, Anost

Wij (Ad, Jan en ik) leggen alle eetbare spullen die we in de rugzakken hebben zitten bij elkaar. We ontbijten met wit brood, marsen, mueslirepen, sardientjes en thee. Daarna worden we op de route gezet door de eigenaar. Doel is voor 12:00 in het dorpje Anost te zijn, die een supermarkt heeft. De laatste kans om noodrantsoen, avondeten en ontbijt bij elkaar te sprokkelen. Het lukt, gedrieën kopen we voldoende levensmiddelen om de komende tijd door te komen. We besluiten om warm eten te gebruiken bij de Italiaan tegenover de buurtsuper. Inmiddels is het na 13:00 uur en ik durf de komende afstand van 25 km naar Flux en Glenne niet aan. Dit door de ervaringen van de laatste 2 dagen. Ik besluit om mee te surfen op de boeking van Jan en Ad die in Athez een gemeentelijke gite hebben geboekt. Deze gite is een pelgrimsonderkomen die ik me had voorgesteld zoals op de Camino. Druk met mensen , maar weinig pelgrims, maar wel wandelaars en wandelaars met ezels. Grote slaapzaal met stapelbedden, grote gezamenlijk keuken, zitgedeelte en beperkte douche en toilet.

Gisteren een hoogtepunt, vandaag een dieptepunt in de afgelegde afstand, 15,2 km, maar het is zondag.


  • 06 September 2020 - 19:28

    Leon:

    de boog kan niet altijd gespannen zijn jos je hebt vandaag 15 km meer gelopen als ik en ik zit er ook niet mee morgen ben je fit en een flinke voorraad food dus dat word weer snelwandelen ik heb nu al medelijden met de andere pelgrims die alleen een stofwolk voor zich zien het is maar te hopen dat ze mondkapjes bij hebben ik denk zelfs dat je meer km gemaakt hebt als max verstappen wat wil je nog meer veel wandelplezier en geniet van je vrijheid tot snel gr leon

  • 06 September 2020 - 19:28

    Leon:

    de boog kan niet altijd gespannen zijn jos je hebt vandaag 15 km meer gelopen als ik en ik zit er ook niet mee morgen ben je fit en een flinke voorraad food dus dat word weer snelwandelen ik heb nu al medelijden met de andere pelgrims die alleen een stofwolk voor zich zien het is maar te hopen dat ze mondkapjes bij hebben ik denk zelfs dat je meer km gemaakt hebt als max verstappen wat wil je nog meer veel wandelplezier en geniet van je vrijheid tot snel gr leon

  • 06 September 2020 - 21:03

    Linda:

    Ik zie jullie tijdens ontbijt al in een kring zitten met de ontbijt opties voor je. Is het gepocheerde mars met schuim van sardientjes geworden?

  • 06 September 2020 - 21:31

    Eric En Riky:

    Toppie Jos. Je gaat super. Mooie verhalen telkens weer. Wij zijn ondertussen weer terug in Nederland. Jammer dat wij jou geen overnachting etc hebben kunnen aanbieden. Hopelijk volgend jaar. Zou gezellig zijn. Morgen weer succes met de volgende kilometers

  • 06 September 2020 - 22:51

    Monique:

    Geen probleem die 15 kilometer Jos, morgen is er weer een dag.
    Je gaat als een speer, gun jezelf op tijd rust.
    Have a break, have a Kitkat. O nee, mars met sardientjes ;-)

  • 07 September 2020 - 10:31

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Hi Jos
    Lazy sunday, maar niet heus. Wel grappig dat ontbijt. Je neemt genoegen met de etenswaar die er zijn. Dat is ook survival. Ik denk als Hedwig dit voor jou op tafel zou zetten, dat ze commentaar kreeg. Haha.
    De week gaat weer bijna beginnen en ik zou zeggen:
    Go Jos Go!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: