Dag 38 Daint- Leon - Reisverslag uit Saint-Léon, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 38 Daint- Leon - Reisverslag uit Saint-Léon, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 38 Daint- Leon

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 September 2020 | Frankrijk, Saint-Léon

Toch wel indrukwekkend de mis van gisteren. Ongeveer 90 paters die zingend en bidden de mis opdragen in het Frans en Latijns. De uitvoeringen van vandaag 03:45 en 07:00 heb ik gemist. Mede omdat ik een niet te sterkte band wil krijgen met het monastieke level. Voor dat je het weet kies je voor het klooster leven.

Na het ontbijt vertrekken we richting het dorp Dompierre, waar onze voorlopig laatste winkel is gehuisvest voor het naderende weekend.

We drinken koffie en maken een boodschappenlijstje voor het eten van vanavond. De boodschappen zijn talrijk en deze worden over 3 werkpaarden verdeeld. Toch vind ik gedurende het restanten deel van 15 km veel hinder van de deze zware rugzak.

Gisteren heb ik filmpje van Hedwig en Lida diverse malen afgespeeld en ook nu wordt dit filmpje diverse keren in mijn beeldvorming vertoond. Wat mis ik mijn naasten, en ik denk vaak hoe de hereniging zal zijn.

Ondanks de korte afstand toch een zware dag. Het goede nieuws is dat ik vandaag de 1000 km grens heb gepasseerd. Ik ben dus over 1/3 van mijn Santiago de Compostela route.

We komen aan in het dorpje Saint-Leon waar we worden opgewacht door een mevrouw die ons het pelgrimshuis laat zien. Niets ontbreekt en we gaan vanavond koken. Opnieuw spaghetti met tomatensaus en tonijn.

Voor de dag van morgen staat een langere afstand op het programma met nog hogere temperaturen met meer hoogte meters, dus we gaan vroeg vertrekken. Dit wordt misschien wel een zwarte zaterdag. We gaan naar Chatelus.


  • 11 September 2020 - 21:56

    Mari Van Summeren :

    Zo Jos fijn de 1000 km gepasseerd. Al een knappe prestatie. Mooie verslagen en foto's. We lezen en leven met je mee en volgen je met plezier

  • 11 September 2020 - 22:13

    Myriam Wagemans :

    Jos de 1000 km gepasseerd, mijn complimenten, een hele prestatie.
    Het kloosterleven voor jouw, dan moet je vaak de mis bijwonen, wel lekker rustig.
    Loop ze nog,met vele mooie ontmoetingen

  • 11 September 2020 - 22:21

    Toon:

    Ha Jos, ik had je gisteren al gewaarschuwd. Voordat je het in de gaten hebt ben je nummer 81 van de broeders, maar je hebt op tijd een andere keuze gemaakt. Morgen black saturday, dat wordt file lopen en ..... wachten bij de tolpoortjes en eitjes bakken op de ... "motorkap lees rugzak". Succes met je maten en zeker ook met de hoogte meters. Groetjes Toon PS Morgen is in alle opzichten wel een bijzondere dag. Ik noem het happy saturday.

  • 12 September 2020 - 07:40

    Leon:

    na het zware laatste stuk van gisteren kun je vanddaag weer met een lichtere rugzak vertrekken ik ben blij dat je er niet voor gekozen hebt om pater te worden want bij paters denk ik aan oudemannetjes op schandaaltjes die door het klooster schuiven dat past niet bij jouw jij bent meer iemand die op zijn 75e de vierdaagse loopt en als je aankomt op de via gladiola en hedwig staat je op te wachten tegen haar zegt het gaat goed ik loop wel naar huis dus je bent gewoon een RASechte wandelaar succes vandaag

  • 12 September 2020 - 13:01

    Henk En Ria:

    Hoi Jos, wat is het toch fijn om je verhalen te lezen! We lopen mee, zittend aan de tafel met een kop koffie,
    daar worden we niet moe van!
    1000 km dat is al een heel eind!
    Buen camino, groeten Henk en Ria

  • 12 September 2020 - 17:12

    Annemarie V Galen:

    Hé Jos

    Leuk om jou verhalen te lezen wat is het knap wat jij doet zo’n zware tocht
    En nu de1000 km gepasseerd nou zet hem op
    En kijk uit naar je volgende verhaal
    Groetjes
    Erik en annemarie

  • 12 September 2020 - 19:35

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Hoi Jos. Mocht je n carrière -switch willen maken, ik heb nog wel zo'n paterspak op zolder liggen.
    Maar ik denk dat je Hedwig niet kunt missen:)
    Tja en je dierbaren, die zul je wel missen, heel begrijpelijk.
    Hou je taai!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: