Dag 39 Chatelus - Reisverslag uit Châtelus, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 39 Chatelus - Reisverslag uit Châtelus, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 39 Chatelus

Blijf op de hoogte en volg Jos

12 September 2020 | Frankrijk, Châtelus

Vanmorgen zijn we op tijd vertrokken. Het overnachtingsadres ligt op 30 km van ons vandaan. Indien we de pelgrimsroute kiezen komen we boven de 50 km. We hebben daarom een alternatieve kortere wandelroute. Deze gaat veel over zwarte teerwegen, maar er is weinig verkeer. Op 12 km hebben we koffie en op 20 km, vlak na de middag hebben we ons gebruikelijke ritueel van de lunch. We zoeken een schaduwplek, liefs met een zuchtje wind. De camouflage poncho dient als tafellaken en daarop komen ieders etenswaren die we uitwisselen. Brood, marsen, repen, worsten, kaas en water. De schoenen gaan uit en lekker even rusten.

De namiddag is altijd lastig, we zijn moe, de rugzakken lijken zwaarder te worden en de temperatuur loopt op tot 29 graden. We moeten veel meer drinkenspauzes inlassen en bij ieder huis kijken we of er iemand buiten is voor de aanvoer van vers water. Bijna niemand waagt het zich om buiten te komen met deze hitte. De paden gaan op en af, maar de tijd van op is veel langer als die van af. In de verte zien we de heuvels die bergen zijn geworden en ons een beetje angst inboezemt. Maar deze zijn voor later. We komen aan in het dorpje Chatelus. en na wat discussies komt de burgemeester van het dorpje ons de weg wijzen naar de gemeente gite/feestzaal. Het is een spikslinternieuw gebouw met een mooie 3 persoonskamer. Zometeen naar het enige restaurantje voor het eten. Morgen naar Charasse.

• 12 September 2020 - 19:39

Henk En Astrid Uit Deurne:

We verheugen ons iedere keer weer op jou verslag met de foto's. Mooi om dat zo te zien. Wat n belevenissen iedere keer weer opnieuw.
    Go Jos go!

• 12 September 2020 - 23:27

Toon:

Ha Jos, inderdaad vandaag was voor jou en zeker ook voor mij een bijzondere dag. Je wandeltocht vandaag was wel een hele uitdaging als ik het goed lees en tussen de regels lees. Bergen worden heuvels. Straks worden ze buiten categorie, net zoals in het wielrennen. Maar ja met je maatjes moet dat te doen zijn; jullie geven en nemen van/ met elkaar. Ik ben benieuwd wat je morgen weer mee maakt en schrijft. Ik kijk er elke dag naar uit. Succes morgen. Groetjes Toon

• 13 September 2020 - 08:41

Henk Vanuit Gemert:

hoy jos

JOS HET IS MISSCHIEN EEN IETWAT SCHRALE TROOST , DOCH DE ONTBERINGEN EN ALLERLEUKSTE GEBEURTENISSENH ONDERWEG , ZULLEN JE NOG LANG HEUEGEN .

• 13 September 2020 - 09:11

Henk Vanuit Gemert:

Hoy Jos

Hoe het gaat hoef ik je niet te vragen , ik lees het in je dagelijkse verslag ., erg leuk
    Natuurlijk blijft de hoofd zaak de bedevaart naar Santiago, naar de H Jacobus .
    Laten we eerlijk zijn , het accent ligt toch duidelijk bij de reis met al zijn bevindingen daar naar toe , zeker als je te voet gaat \
    De herrinnering hieraan zal je zeker lang heugen, met de gedachte dat had ik nooit willen missen .
    de mensen de mooie dorpjes , vaak heel romantiek .enz enz.
    Ik merk dat jou belangstelling naar de bewoners , gewoontes , mooie gebouwen groot is , het is de slagroom op de taart , je neemt er ook de tijd voor ., deze dingen zullen je lang heugen
    Destijds op mijn reis heb ik daar zeker te weinig aandacht aan besteed , zo ik dat steeds merk bij jou ,
    perfect Jos geniet ervan en neem de blaren maar voor lief . Je schreef dat je gewicht iets afneemt
    je moet maar denken , dat hoef ik dan ook niet mee te sleuren .,N weekje Metetrik met Hedwig in de buurt lossen dat wel weer op Jos succes en geniet er maar van Henk