Dag 43 - Reisverslag uit Valcivières, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 43 - Reisverslag uit Valcivières, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 43

Blijf op de hoogte en volg Jos

16 September 2020 | Frankrijk, Valcivières

Na het ontbijt bij de nonnen gaan we weg. Ik neem nog snel wat foto's, want het is hier mooi. We gaan weg en de nonnen hebben er alweer een mis opzitten. We hebben de prestaties van gisteren nog in de benen zitten, het gaat traag met het opstarten. Vandaag staat er weer een zware dag op het programma. Een etappe van 33 km en klimmen boven de 1600 meter. Het is even niet anders omdat de overnachting adressen dun gezaaid zijn. Wel hebben we snel koffie bij een berghut. Tijdens onze 2e stop begint het te rommelen en te donderen. De regen is te weinig om de regenjas aan te trekken. We komen op een kale vlakte met heide en gras. De wegen om te klimmen zijn een stuk beter dan gisteren over de grote kleien pad. Ook gaan we niet zo veel meer naar beneden, alleen maar naar boven. Na de lunch moeten we nog het grootste gedeelte, maar we vinden een 2e berghut met koffie. Iedereen is er klaar mee, en we komen op het hoogtepunt 1617, naar het hoogtepunt van de dag komt later. Dit komt pas na de laatste zware kilometer als we de berghut/overnachting bereiken. Een biertje en een douche verdiend door deze pelgrimsettappe te volbrengen. We eten buiten maar de zon gaat snel onder en het wordt koud op 1315 meter hoogte. Het begin plots te regenen maar wij zitten binnen. Dankje St Jacques. Morgen niet zo ver, maar we weten nog niet waar en wanneer.

• 17 September 2020 - 07:35

Henk En Astrid Uit Deurne:

Hoi Jos
    Het leven van een pelgrim is niet altijd rozengeur en maneschijn. Er wordt niet alleen lichamelijk veel van je verwacht maar ook mentaal. Fijn dat je vandaag wel gewoon op tijd koffie hebt kunnen drinken. Lijkt mij essentieel voor de dag:)
    En zoals Rauwe Hèze zegt: mit de neus omhoog! Hou je taai allen

• 17 September 2020 - 12:08

Lennart:

prachtige foto's! En klinkt als een echte overwinning vandaag.

• 17 September 2020 - 21:08

Toon:

Ha Jos, daar zijn we weer. Oorzaak en gevolg/ vervolg. Elke dag is toch weer voor jou/ jullie een verrassing. En dus voor mij ook. In mijn gedachten ben ik af en toe ook hoogte meters aan het maken, maar dan schrik weer wakker en sta ik met beide voeten op de vlakke ondergrond. Vandaag hebben jullie geen jonger gevoel gehad. Op elke heuvel een koffietent. Heerlijk. Geniet ze. Tot morgen. Groetjes Toon