Dag 44 La Chapelle -en-Lafaye - Reisverslag uit La Chapelle-en-Lafaye, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 44 La Chapelle -en-Lafaye - Reisverslag uit La Chapelle-en-Lafaye, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 44 La Chapelle -en-Lafaye

Blijf op de hoogte en volg Jos

17 September 2020 | Frankrijk, La Chapelle-en-Lafaye

Ik was gisteren moe en het was laat. Toch vind ik elke keer de energie om een verslagje te schrijven, maar ik kijk nog meer uit naar jullie reacties? Het steund me enorm. Dank hiervoor

Ontbijten kan pas vanaf 09:30, maar dat vinden we niet erg. We vinden een overnachtingsadres op 23 km met een dorpje op 11 km van 1300 naar 900 en weer naar 1200 meter zonder veel op en neer, acceptabel.  Het is nog een beetje vochtig, naar ik vertrek met korte broek, korte mouwen, zoals altijd.

Al 44 dagen met korte broek , korte mouwen en niet nat geworden van de regen. Het pelgrimstenue is duidelijk te zien tijdens het douchen.

Het voordeel van het lopen in het najaar zijn de vruchten die rijp zijn: Pruimen, aardbeien, noten, frambozen, druiven, appels, peren en bramen heb ik geproeft tijdens mijn tocht.

Alles wat de natuur je bied,

koop  je niet.

Bananen ben ik niet tegengekomen en moet ik dus steeds kopen.

We komen om 16:00 aan bij de eindbestemming. We gaan op het terras zitten van een restaurant en bestellen een biertje. We willen reserveren voor het diner van vanavond, maar ze zijn gesloten op donderdagavond. Dan maar eerst inboeken bij de gemeente gite. Er is geen supermarkt in het dorpje maar de gite heeft een kastje waar we spullen kunnen kopen. We kopen een groot deel van de voorraad op en we kunnen weer voorruit. Zelf koken in een mooie gite met een mooi buiten terras en uitzicht. Goed geregeld ondanks de sluiting van het terras. Morgen naar Valprivas.


  • 17 September 2020 - 21:22

    Toon:

    Ha Jos, je gaat als een speer. Ik kan het tempo van je verslagen met tussensprints net bijhouden. Je had vandaag een rustige dag en op het eind toch weer wat onverwachts. Maar toch een, pak hem beet, 3 gangen menu. Vroeger was het fruit dat je " leende" het lekkerst. Wat zul jij lekker gesnoept hebben. Je hebt vergeten groenten, maar ook verboden vruchten. Geniet ze, dan doe ik dat ook. Morgen weer prestatie verlof. Groetjes Toon

  • 17 September 2020 - 21:36

    Ben En Herma:

    Ja Jos we blijven je volgen en we blijven je schrijven.we kunnen niet zo heel veel voor je doen om de tocht wat gemakkelijker te maken maar hopelijk is onze reactie voldoende stimulans om er elke dag weer tegenaan te gaan.
    Jij schrijft dat je uitkijkt naar onze reactie, maar wij kijken evengoed uit naar jou verslagje elke dag. Ook daar oogst je veel bewondering mee. Ga er maar aan staan. De nodige km in de benen en dan ook nog te puf hebben om elke avond toch weer een boeiend verhaal te schrijven. Chapeau! Wederom een goede nacht gewenst en morgen weer fit aan de volgende tocht. Zet hem op Jos

  • 17 September 2020 - 21:51

    Lind:

    Als je bananen tegenkomt tijdens je tocht, ben je te ver gelopen

  • 17 September 2020 - 21:58

    Leon:

    na enkele zware dagen lijkt vandaag weer een leukere dag te zijn geweest je bent inmiddels expert geworden in eten verzamelen en denk dat je bij terugkomst wel een een baan kan vinden bij de voedselbank voor de rest heb je je draai geod gevonden en neem je hindernissen met een bepaalde achteloosheid die je ook nodig hebt om deze tochten te maken ga zo door we blijven je volgen tussen de fruitboomgaarden gr leon

  • 17 September 2020 - 23:02

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    We hebben vandaag ook een soort van een pelgrimstochtje gehad in Zuid Duitsland. Maar liefst 7 km klimmen en klauteren. Lunchpakketje bij en aan het eind een lekker koud pilske. En in het hotel stond een voetenbad klaar...., wat een luxe hè.? Des te meer respect voor jou Jos. Turbo-Jos!!! Dit is natuurlijk niks vergeleken met jou prestaties. Je bent een kanjer. Succes weer voor de volgende rit!

  • 18 September 2020 - 00:27

    Jos :

    Jos, ik had geen idee wat er allemaal op je af komt bij jou tocht, behalve dat het heel veel km. zijn. Daar had ik al veel bewondering voordat je daar überhaupt aan begon.En inmiddels wordt die bewondering steeds groter. Super hoe je elke dag weer alles voor elkaar krijgt en tot nu toe nog maar 1 dag niet gelopen hebt! Elke dag heeft weer verrassingen en ook minder prettige, als er bijvoorbeeld weer eens iets is gesloten....maar berichten zijn altijd positief met leuke kwinkslagen..... Lijkt mij prachtig om elke dag eerste rang te zitten in dat prachtig landschap. Een beetje afgunstig ben ik daarom wel. Ik droomde een beetje weg geloof ik. Gelukkig blijk ik thuis op de bank te zitten......

    Succes met het vervolg.

  • 18 September 2020 - 09:47

    Monique:

    Leuk om te horen dat jij ook wat aan onze schrijfsels hebt.
    Ik dacht van de week misschien vind je het leuk en heb je de puf om af en toe, of iedere dag één vraag van iemand te beantwoorden.
    Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die wel iets zouden willen vragen.
    Dat scheelt tijd en een heleboel dezelfde vragen als je terug bent denk ik haha ;-)
    Ik doe er maar vast één en dan lees ik al dan niet een keer het antwoord.

    Lopen je wandelmaten ook in etappes of gaan die in één keer door?

    Zet 'm op mannen! Tot de volgende.

  • 18 September 2020 - 20:19

    Francie:

    Wij lezen graag je belevenissen Jos, en met ons vele anderen, waaronder enkele trouwe "volgers"
    Na een pittige dag nog de puf hebben om een verslagje te schrijven, soms met enige humor, knap van je!!
    De bijgevoegde foto's laten ons zien dat het een mooie omgeving is waar jullie nu lopen.
    Met op zijn tijd koffie, water en een gevulde maag komen jullie een heel eind, zet m op weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: