Dag 51 - Reisverslag uit Saint-Privat, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 51 - Reisverslag uit Saint-Privat, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 51

Blijf op de hoogte en volg Jos

23 September 2020 | Frankrijk, Saint-Privat

We zijn om 07:00 in de Basiliek voor de pelgrimszegen. Na de mis moeten de pelgrims blijven zitten ( 20 Franse en 3 Nederlandse) We krijgen volop vragen van de priester en wat boekjes en dit keer een gouden medallion. Als laatste krijgen we een briefje met een boodschap/wens. Ik krijg een briefje van IJfel van 8 jaar uit Nederland met de toepasselijke tekst:" ik hoop dat we altijd bij elkaar blijven, en dat niemand mij alleen laat." 

Na het gelezen te hebben is het even slikken, en ik denk aan mijn moeder. Wat zou ik graag even bij haar zijn, om haar hand vast te houden.

We mogen via de artiesteningang de kerk verlaten en onder aan de heuvel drinken we koffie en eten een broodje. Daarna begint de etappe Le Puy - Saint Privat d'Allier van 25 km en een beklimming van 600 naar 1234 meter en een daling naar 800 meter naar het eindpunt. Het is heerlijk wandelenweer en in het begin is het nog mistig. Ik kom op 1 dag meer pelgrims tegen dan in de eerste 50 dagen van mijn tocht, jammer dat het Franse groepjes zijn. Morgen naar Saugues. Ik heb gezegd dat ik pas naar huis komt als mijn kleinkind Lida, OPA kan zeggen. Het is nu zover.


  • 23 September 2020 - 22:01

    Mario En Mirjam:

    Hey Jos,

    Er komt veel in je gedachte op wanneer je alle belevenissen tot nu toe gaat overdenken natuurlijk. Fijn om het weekend weer naar huis te gaan naar Hedwig de kinderen, je moeder en alle andere mensen om je heen. Super hoe je deze tocht tot nu toe hebt gelopen en beschreven, daar mag je terecht trots op zijn. De ‘gouden plak’ is zeker verdiend. Mooie herinneringen.
    Gr. Mario en Mirjam

  • 23 September 2020 - 22:20

    Toon:

    Ha Jos, veel Franse pelgrims lees ik. Jammer dat je lastig contact kunt krijgen. Zeker als ze in groepjes lopen. Spreken die Fransen geen Engels of duits.? Weer mooie foto's; een fantastisch land hebben die Fransen wel. Succes morgen en dan bijna naar huis. Groetjes Toon

  • 24 September 2020 - 12:11

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Hoi Jos. Nog ff doorwandelen en dan terug naar t thuisfront. Wat zullen ze geoefend hebben dat Lida ; OPA kan zeggen. Mooi toch. Een mooi vooruitzicht, en een terugkijk op n prachtige, innoverende, emotionele, bezinnende en mooie tocht.
    Geniet ervan en geniet van het wederzien met je dierbaren.
    Groet uit Deurze

  • 24 September 2020 - 15:15

    Eric En Riky:

    Ha Jos wat schrijf je toch mooie teksten. Nog ff doorwandelen en dan naar huis , helemaal geweldig. Fijn voor jouw moeder om je weer te zien en Hedwig en de rest. En die kleine die bij thuiskomst opa zegt, zo ontroerend. Zet hem op Jos de laatste loodjes voor deze etappe

  • 25 September 2020 - 11:36

    Henk En Ria:

    Hoi Jos,
    We hebben genoten van je verhalen! Mooi om zo mee te “lopen”!
    En nu is het afgelopen, je gaat naar huis naar je familie en dat is ook weer heerlijk.
    De Camino zal je nooit vergeten, je hebt al geproefd van de Camino Podiënsis dus volgend jaar.....?
    Bedankt dat we mee mochten genieten! Tot ziens!
    A.s. maandag komt Paula op bezoek, vertellen over haar camino.

    Groeten Henk en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: