Dag 26 wandeldag 21 - Reisverslag uit Saugues, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 26 wandeldag 21 - Reisverslag uit Saugues, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 26 wandeldag 21

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

26 Juli 2024 | Frankrijk, Saugues

We zijn vandaag uit de onze gite vertrokken uit Flamarens. Op de foto’s en reacties die we ontvangen zag het er anders uit dan in de praktijk. Het pelgrimsonderkomen ziet er goed uit, maar de rest van het huis, waar de familie met 2 kinderen en au pair slapen moet nog een behoorlijke make-over krijgen. Nog niet vaak zo een grote puinhoop gezien ( binnen en buiten). Misschien moeten we John Williams bellen van het tv programma:”help mijn man is klusser”

Maar het is elke keer weer een verrassing: waar gaan we naar toe, waar slapen we, wat zien we onderweg, wie komen we tegen en wat eten we. De 5 W’s .

Vandaag willen we naar het verste punt van onze reis lopen, maar dat betekent niet dat het afgelopen is met onze onderneming. We moeten na vandaag nog 5 dagen lopen met verwachte temperaturen van 34 graden heuveltje op en heuveltje af.Dus.

We vertrekken om 07:15, vroeg omdat het heet wordt en we willen een late lunch hebben in Lectoure, omdat in onze gite geen avondeten wordtverzorgd.

We lopen door de zonnebloemvelden afgewisseld met koriander velden. Bij de koriander velden springen bij mij de tranen in de ogen door de sterke geur van deze plant. Je houdt van koriander of je haat deze.Dit is genetisch bepaald. Ik haat het dus. In tegenstelling tot de zonnebloemen. Daar hou ik van. Deze bloemen met hun zonnige gezichtje kijken altijd naar de zon. Ik hou wel van deze goud gele rakkers. Misschien vanavond na de lunch??

We komen aan in Lectoure. Bij het toeristenbureau bevestigen ze onze goede keuze om niet verder te gaan. Daarna inboeken, douche en kleren wassen en op naar de pelgrimsmis ( alweer???… Ja, alweer)Toch weer altijd indrukwekkend zo’n pelgrimsmis. We mogen opnieuw naar voren komen, maar het blijft bij een zegening. ( straks dus zelf mijn voeten maar wassen).

Na de mis worden alle pelgrims nog uitgenodigd voor een hapje en een drankje en om het lied Ultrea te zingen. We krijgen de franse tekst uitgereikt, maar ik mag niet meezingen ( van Hedwig)

Een snabbel en een babbel en dan naar bed. Morgen met La Male postale naar Cahors, lunchen en dan na de middag etappe(15km/30graden) naar Laburgade voor een slaapplek. Pfffff!

• 26 Juli 2024 - 09:06

M V Summeren :

1. Succes met het voorlopig laatste stukje van jullie reis. Petje af hoe jullie dit allebei volbrengen. Nog een paar dagen genieten en dan naaar huis. We zullen de mooie verhalen missen maar als het goed is komt er nog een vervolg. Daar zien we naar uit. Nog een fijne en gezellige loopvakantie

• 26 Juli 2024 - 09:07

Martje :

Blijf je zegeningen tellen. Net als bij de stempels maar dan anders.

Toch jammer dat jullie de tocht niet voort kunnen zetten. We hebben elke dag met plezier jullie avonturen gelezen. Knappe prestatie. Chapeau

• 26 Juli 2024 - 10:08

Astrid:

Het is een fantastisch avontuur, ook voor ons. Wij mogen een beetje meebeleven wat jullie allemaal beleven, DANK HIERVOOR!!!

Vanavond krijgen we vrienden op bezoek en we hebben een Italiaanse avond. Dit brengt me op een idee, Franse avond met jullie(linzen?). Bij deze zijn jullie uitgenodigd. [e-1f60e]

Heel veel schik nog samen, geniet nog van de vrijheid en wandel ze.[e-1f4aa]

• 26 Juli 2024 - 10:14

Anita:

Veel plezier nog met de volgende "fase" van de tocht, trots op jullie !!!

• 26 Juli 2024 - 20:28

Myriam En Toon:

Veel plezier met voorlopig de laatste wandeletappes. Als jullie thuis zijn zijn we benieuwd naar al jullie verhalen en ervaringen.