2de Generale Dag 2 - Reisverslag uit Nistelrode, Nederland van Jos van Ras - WaarBenJij.nu 2de Generale Dag 2 - Reisverslag uit Nistelrode, Nederland van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

2de Generale Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Jos

16 Juli 2020 | Nederland, Nistelrode

Ik heb vannacht een hele slechte nachtrust gehad. Ik miste een kussen, kon geen slaaphouding vinden in mijn kleine tentje, heb lange tijd muggen geprobeerd te vangen, regendruppels tikken op mijn tent en ik heb pijn in mijn rechterknie. De eerste 4 tekort komingen horen bij het kamperen , maar het laatste item baart mij wel zorgen.

Om 07:00 pak ik al mijn natte spullen in, en vertrek onder bescherming van mijn poncho.(zie foto) De terugtocht naar Limburg is saai en zwaar, poncho aan poncho uit, jasje aan en jasje uit. Na 34 km heb ik er genoeg van en ik wordt opgepikt in Rips. Op het laatste moment nog aangesproken door een ervaren pelgrim die al 13 x naar Santiago is geweest. Hij vindt mijn rugzak te zwaar en geeft het advies om niet te veel mee te nemen als ik vertrek.

Conclusies na mijn 2de try-out:

Met het aantal kilometers zit het goed

De keuze van de wandelschoenen staat vast, die ik nu aan heb gaan mee.

De rugzak nog eens kritisch bekijken wat wel mee gaat en wat er thuis blijft.

Wat te doen als de knieklacht erger wordt => Alternatief plan: doorgaan op de fiets??

Nog 18 dagen in de wacht.


  • 20 Juli 2020 - 10:51

    Francie:

    He Jos,

    de generale is altijd het moeilijkste! komt goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 6683

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: