Start van de Camino - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Start van de Camino - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Start van de Camino

Blijf op de hoogte en volg Jos

04 Augustus 2020 | Nederland, Swalmen

Vandaag de eerste dag van de pelgrimstocht. De dag waar ik zolang naar heb uitgekeken. Maar het was veel minder mooi, als ik me had voorgesteld. Gisteren heb ik van diverse mensen afscheid genomen en dat valt zwaarder dan gedacht. Vanmorgen kon ik het in bed niet meer houden en ben op 04:00 opgestaan. Nog even een paar seconden terug in bed maar toch maar alles klaar maken voor vertrek.Om 05:15 neem ik afscheid van Hedwig en met betraande ogen ga ik de Donk in, richting Station. Verder 10 km op de Greenport bikeway langs de spoorlijn naar Venlo. Ik kom heel veel fietsers en scooters tegen en iedereen kijkt chagrijnig. Waarschijnlijk gaan ze naar hun werk. Ik ga met een grijns richting het zuiden. Na Blerick komt Steyl waar ik bij de missiezusters mijn eerste stempel haal. Deze zusters staan ook ieder jaar langs de route van de Venloop en steunen mij tijdens de halve marathon

(de schatten) Ik pik de Jacobpads op en ben eindelijk uit de stad de bossen in. Wel een lange rechte weg maar plots duikt een koffieterras op. Precies wat ik nodig heb, en ik kan dit combineren met een toilet bezoek. Wat wil een mens nog meer. Op 38 km loop ik Swalmen binnen en ga naar de supermarkt voor boodschappen . Ik heb toch tenslotte 2267 kcal verbruikt met deze wandeling en de kachel moet blijven branden. Het wordt tomatensoep met stamp en gehaktbal. Daarna nog 2 km voor de camping. Om 19:00 klaar met de tent opzetten, douchen, de bonte was gedaan, eten koken, eten en afwassen.

Morgen wacht een etappe van 31 km bij max 29 graden. Dus maar op tijd opbreken en beginnen met wandelen. Naar Sittard met een overnachting bij het bezinnings huis Regina Carmeli.


  • 04 Augustus 2020 - 19:58

    Bram Janssen:

    De eerste dag overleefd! Goed bezig Jos!

  • 04 Augustus 2020 - 20:20

    Suzanne:

    Vroege vogel!
    De kop is eraf, succes met dag 2.
    Ga je weer zo vroeg op staan of slaap je uit tot 8 uur?

  • 04 Augustus 2020 - 20:38

    Francie:

    Eerste stempel binnen, toppie

  • 04 Augustus 2020 - 20:56

    Peter:

    Goeie start jos

  • 04 Augustus 2020 - 21:06

    Linda:

    Het giet on!

  • 04 Augustus 2020 - 21:38

    Toon:

    Ha Jos, klinkt allemaal goed. Je bent mooi onderweg en je kunt genieten van de kleine dingen ( koffie und Pipi lachen). Rust vanavond lekker uit en morgen weer fris op stap. Gr Toon

  • 04 Augustus 2020 - 22:56

    Eduard Disch:

    Dag Jos,
    Met meer dan gewone belangstelling zal ik je dagelijks volgen. Hoop van je ervaringen te leren. Mijn eerste camino volgt komend jaar: Maastricht - SdC van 21 maart tot 21 juli (gemiddeld 25 km per dag). Voor een 76 jarige genoeg!
    Knap dat je op de eerste dag 40 km hebt gelopen. Met een bepakking van 18 kilo! Je moet over een atletische conditie beschikken. Chapeau!! Overmorgen passeer je ws. Maastricht. Zou tof zijn je te kunnen begroeten als ik weet welk punt je ongeveer hoe laat zal passeren. Een goede nachtrust en gezond op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 6678

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: