Dag 7 Huy (Hoei) - Reisverslag uit Hoei, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 7 Huy (Hoei) - Reisverslag uit Hoei, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 7 Huy (Hoei)

Blijf op de hoogte en volg Jos

10 Augustus 2020 | België, Hoei

Ik word midden in de nacht wakker en kan niet meer slapen. Ik ga stappen. Het ontbijt staat voor een gedeelte klaar en de rest moet ik uit de prive koelkast van de verhuurder halen. Vreemd is het dat deze onbekende mensen je alles toevertrouwen. Ik schrijf nog een bedankbriefje en sluip weg als een dief in de nacht. Het is rustig op straat op maandag morgen 04:00 en vrij snel loop ik Esneux uit. Ik kom in de bossen uit en zie geen hand voor ogen. Het is een helder nacht, maar in het bos is het donker. Ik moet diverse keren terug omdat ik de verkeerde richting uit ga. Ik ben vorig jaar tijdens mijn vakantie met Hedwig hier geweest met als doel, oriëntatie op de Camino. Nu moet ik het alleen doen in het donkere bos en mis haar enorm. (Mijn schat) Ik moet op handen en voeten een gammel brugje over ( zie foto) Met daglicht verlaat ik het bos en wordt de omgeving glooiend en de temperatuur hoger. Ik raak door mijn watervoorraad heen maar zie een kerkje in de verte. Bij een kerk is vaak een begraafplaats en daar is altijd een watertappunt. Bij het kerkje aangekomen zit er een slot op het hek van het kerkhof, maar de kerk is open. Ik kan helaas geen kaarsje opsteken voor hen die me lief zijn. Een passant wijst me op het pand naast de kerk. Een pastorie met het pergrimsteken. Een jongeman doet open en ik vraag voor een stempel voor mijn paspoort. Ik krijg een stempel en natuurlijk mijn water, ook blijkt het een refugio te zijn. Jammer, maar het te vroeg om hier te blijven, door naar Huy. Vrijsnel ben ik opnieuw door mijn voorraad heen, het is zo warm, maar er dient zich een cafeetje aan wat open is. De caffiene en de flessen met ijsblokjes opgetopt ga ik voor het laatste gedeelte. Net voor Huy krijg ik een kamer met een mooi uitzicht over de stad Huy. 10 uur onderweg geweest en meer dan 40 km, nog even douchen, kleren wassen, boodschappen doen en eten. Om 20:00 val ik met kleren aan in slaap in bed. Welkom terug op de Camino.


  • 11 Augustus 2020 - 17:33

    Martje:


    Wederom een mooi verhaal. Het lijkt me mooi om helemaal teruggeworpen te worden op de meest essentiële zaken en wat echt belangrijk is in het leven. Dat is na het weekend in Luik wel duidelijk, lijkt me. Houd vol en geniet van alle momenten.

  • 11 Augustus 2020 - 18:11

    Linda:

    40 km in deze hitte, ik vind 40 minuten al een prestatie!

  • 11 Augustus 2020 - 19:21

    Francie:

    Eerste week onderweg Jos, en al vele km. gemaakt met deze temperaturen. Topper!!!

  • 11 Augustus 2020 - 20:20

    Mirjam:

    Mooi om te lezen hoe het je beleefd. Alweer een week verder. Knap hoe je het doet vooral met deze extreme warme dagen. Topper!!!

  • 11 Augustus 2020 - 20:29

    Ans:

    Nou Jos, petje af!!!
    Wat heb je allemaal al meegemaakt en dan is het nog maar de eerste week. Reuze benieuwd naar de volgende dagen, loop ze en drink op tijd(water)

  • 11 Augustus 2020 - 20:34

    Suzanne:

    Inderdaad prachtig brugje. Dat je er niet doorzakte met al je bepakking. Fijn dat je zo mooie dingen tegen komt.

  • 11 Augustus 2020 - 22:06

    Toon:

    Ha Jos, wat een boeiend verslag weer. Wat jij allemaal mee maakt en dat in pas 7 dagen. Echt een ontdekkingstocht. Veel plezier en succes. We blijven je volgen. Gr Toon

  • 11 Augustus 2020 - 22:14

    Myriam :

    Hoi Jos, knap hoe je dit doet hoor, petje af

  • 12 Augustus 2020 - 06:01

    Eric En Riky:

    Tjeetje Jos. Wat mooi geschreven maar een loodzware tocht met deze hitte. Succes en houd vol . Heel knap wat jij tot nog toe al gepresteerd hebt.

  • 12 Augustus 2020 - 08:26

    Rob:

    Ik sluit me volledig aan bij Linda, wat een prestatie! Ga zo door, en zorg vooral goed voor jezelf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: