Dag 8 En ik weet...... - Reisverslag uit Andenne, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 8 En ik weet...... - Reisverslag uit Andenne, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 8 En ik weet......

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 Augustus 2020 | België, Andenne

Vanmorgen een late start ook omdat ik pas om 08:00 kan ontbijten. Ik heb besloten om met zo'n warm weer niet zo ver te lopen als gisteren. 

De gastheer die de eigenaar is van dit kasteeltje, verteld dat het huis en ook de bomen 300 jaar oud zijn. Alles is symmetrisch aangelegd en er veel grond gebruikt om de tuin aan te leggen. Hij verteld over de familienaam en over een stempel van zijn familie. Deze stempel is meer dan 200 jaar oud en is uit de tijd van Napoleon. Ik wil deze stempel dus wel heel erg graag in mijn paspoort hebben.

Na het ontbijt van producten uit eigen tuin vertrek ik naar de stad Huy.

Ik heb niets geboekt voor vanavond en weet dus niet waar ik slaap. En ik weet dat het goed komt.

Na een korte afdaling moet ik een geitenpad beklimmen met stukken van meer dan 15%, ik kan bijna met mijn neus de grond raken. De beklimmen van de muur van Huy is gevreesd onder de wielrenner. (niet onder de wandelaars) ( zie foto met gele markering)

Ik volg al voor de 2de dag de route aanduidingen van Santiago. Samen met ondersteuning van mijn Garmin horloge volg ik de weg. En ik weet dat ik goed zit.

Nadat ik zonder water kom te zitten, vraag ik een vrouw die buiten is, om mijn bidon te vullen met water. Ik krijg een nieuwe volle 1 1/2 fles water en barst bijna in tranen uit. ( Van geluk of van blijdschap??) Met 1 teug drink ik de helft van de fles op. Water. En ik denk dat het goed voor me is.

Na 20 km kom ik in Andenne uit bij het toeristenbureau. Het eerste telefoontje levert een overnachting op. Voor 10 euro met ontbijt. Op het adres aangekomen en uitgelegd dat ik doe, nodigt ze spontaan mij uit, voor het avondeten. Als pelgrim mag je niets afslaan, behalve een lift. Als dank ga ik toch maar een flesje wijn halen. En ik weet dat er goed voor mij wordt gezorgd. (de schatten)


  • 12 Augustus 2020 - 07:04

    Annie:

    Nou Jos het is wel afzien hoor. Gelukkig tref je nog heel aardige mensen en dat geeft de burger moed.

  • 12 Augustus 2020 - 08:19

    Suzanne:

    Goed bezig! Lekker genieten want het avontuur is meer als alleen wandelen. Juist ook de mensen, natuur en andere mooie dingen die je onderweg tegen komt.

  • 12 Augustus 2020 - 11:53

    Eduard Disch:

    Beste Jos, het is fijn aan de hand van verslag en foto's jouw camino te volgen. Hoe gaat het met je voeten?! Zijn de blaarwonden geheeld? Het is ongelooflijk dat jij gisteren in tropische temperatuur en volle bepakking weer 40 km hebt gelopen; chapeau! De wandelroute zal nu waarschijnlijk meer door het Maasdal gaan met links en rechts de hoge Maasflanken. Geniet ervan!

  • 12 Augustus 2020 - 14:32

    Arie VdT:

    Ha Jos! Mooi om te lezen dat je onderweg bent! En alles wat je meemaakt is interessant om te lezen. Toch apart zo'n voettocht.
    Is het vol te houden met die hitte? Over een paar dagen wordt t wat minder warm gelukkig.
    Hou vol, en een goede reis!
    Hartelijke groet, Arie.

  • 12 Augustus 2020 - 20:06

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Wat een ervaringen weer Jos, of moet ik meneer Janssen zeggen, haha.
    Wij vinden het leuk om je reisverslagen te lezen. Het haalt ons uit de dagelijkse sleur. Prachtig hoe mensen ooit zo behulpzaam zijn. een kleinigheidje is dan vaak een groot gebaar. Geniet hier van.
    Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: