Dag 9 Oh moeder wat is het heet - Reisverslag uit Namen, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 9 Oh moeder wat is het heet - Reisverslag uit Namen, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 9 Oh moeder wat is het heet

Blijf op de hoogte en volg Jos

12 Augustus 2020 | België, Namen

Vanmorgen rustig ontbeten en nog wat gekletst met de bewoners. 

09:15 ga ik op weg met de eerste 4 kilometers langs de Maas. Bij de Maas moet ik altijd aan mijn overleden schoonouders denken, die een dijkhuisje aan de Maas hadden. ( De schatten)

Ik besluit niet de vlakke en saaie route langs de Maas te kiezen, maar de Santiago route over de heuvels. Het gaat op en heer en ik heb er moeite mee. Het tempo zit er niet in en bij elke "berg" moet ik even bijkomen en drinken. Het ontzettend warm, maar er wordt water aangeboden door een mevrouw en dochter. De dochter spreekt Engels in tegenstelling tot de moeder. Het is jammer dat ik niet een klein beetje Frans kan voor een beginnend gesprek.

Ik besluit een vroege lunch de doen met spullen uit mijn rugzak.

Mijn lunch bestaat uit 2 broodjes die ik gisteren heb gekocht, een gekookt ei die ik eergisteren heb gekookt dit te samen met heel veel zout, een worst die ik al meer dan 200 km met me meedraagt en het dessert is een banaan met een chocolade reep, gekregen van vrienden uit Nederland. Bon apetit.

Ik zwoeg en zwoeg en bij elke top is mijn sneldrogend shirt weer doorweekt.

Eindelijk komt Namur in zicht, maar het toeristen bureau kan mij nu minder goed van dienst zijn als het bureau van gisteren. Een lijst met mensen die pelgrims opvangen is er niet.

Het maximale voor weinig kosten is een jeugdherberg waar ik mijn tentje mag opzetten. Even is er een probleem met de 1,5 meter voor het camperen, maar uiteindelijk mag ik blijven. Een plekje met een douche en ontbijt. Wat wil een pelgrim nog meer?


  • 12 Augustus 2020 - 21:13

    Eduard Disch:

    Beste Jos, volgens mijn buienradar wint een klein laag druggebied enig terrein in België. Kans dus op onweersbuien en - belangrijker - lagere temperaturen. Voor jou (en zovelen!) is te hopen dat de tropische temperaturen vanaf nu verleden tijd zijn. Want wandelen met een zware pukkel op de rug en bij 33 graden of meer lijkt me geen plezier. Hartelijke groet!

  • 12 Augustus 2020 - 22:49

    Toon:

    Hoi Jos, knap dat je dit met ups en downs weer gefixt hebt en dat je kunt genieten van een eigen samengestelde lunch. Het zijn de kleine dingen die het doen. Rust vannacht lekker en morgen weer veel succes. Gr Toon

  • 13 Augustus 2020 - 08:28

    Rob:

    Ik voel een cursusje franse taal aankomen, next life-goal! ;)

  • 13 Augustus 2020 - 09:21

    Henk Vanuit Gemert:

    Hallo Jos ,
    heel interresant jou versloag te kunnen leze3n .

  • 13 Augustus 2020 - 10:50

    Ans:

    Hoi, wat een heerlijke plek om te overnachten, zeker geen last van gesnurk van de buren, was die chocoladereep nog geen chocomelk, of heb je stiekem een koelelementje bij, staat niet op je paklijst. Fijne dag weer vandaag en loop ze.

  • 13 Augustus 2020 - 16:55

    Monique:

    Hoi Jos,

    Ik ben aangehaakt als fan en bewonderaar. Zet 'm op jongen!
    Ik vind je nu al geweldig.
    We blijven je volgen en wensen je veel succes.

    Groetjes, Kostas en Monique.

  • 14 Augustus 2020 - 08:25

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Ja Jos, zo gaat het leven ook natuurlijk. Met ups and Downs. Respect voor je doorzettingsvermogen. Volgende week gaan we naar Frankrijk. Misschien kunnen we nog iets voor je betekenen.?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: