Dag 13 Vive la France - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 13 Vive la France - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 13 Vive la France

Blijf op de hoogte en volg Jos

16 Augustus 2020 | Frankrijk, Givet

Op tijd opstaan en opgeruimd. Ik moet voor de middag in Hastiere voor de supermarkt en een bezoek aan het toeristenbureau. Ik heb alleen geen water meer en kan me niet wassen en tandenpoetsen, omdat restaurant dicht is. Ik doe rustig aan en gelukkig komt de eigenaar van het restaurant aanrijden. Ik kan me nog lekker opfrissen voor ik ga. Ik zet mijn zielige pergrimsface op en krijg uiteindelijk koffie. De eigenaar zit al aan het bier, het is tenslotte 08:30.

Ik loop langs de Maas naar het dorp en bezoek het toeristen bureau. De juffrouw vindt een pelgrimshuis op 15 minuten lopen. Jammer maar dat is te snel. Dit had ik gisteren moeten weten. 

Ik besluit de grens over te steken en naar Givet te gaan. Lekker langs de maas, vlak parkour met een zonnetje. Na 15 km steek ik de Franse grens over en na 19 km loop ik Givet binnen. De kerk is gelukkig open en ik ga naar binnen en steek een kaars op voor mijn overleden neef die dinsdag wordt gecremeerd.

Het toeristen bureau heeft een pelgrimshuis maar deze is gesloten vanwege corona. Dan maar met mijn tentje op de camping. Op de stadscamping van Givet, ben ik maar liefst 3,44 euro kwijt voor een plaats met onbeperkt douchen.

Terwijl ik onder de douche staan, begint het te stortregen. Heel veel van mijn spullen zijn nat geworden zoals kleding en er staat water in de tent. Gelukkig wordt het snel droog en wordt er voorlopig geen regen meer verwacht, maar in de loop van volgend week weer boven de 30 graden. Morgen weer naar België naar Olloy-sur-Viroin.


  • 17 Augustus 2020 - 19:24

    Herma En Ben:

    Wat ben je toch dapper. Respect. We volgen je op de voet. Succes Jos en hopelijk blijft het slechte weer je bespaart.

  • 17 Augustus 2020 - 22:23

    Toon:

    Ha Jos, lekker onbeperkt douche. Daar moet iets achter zitten. Staat ineens je tentje onder water. Verder een mooi verslag. Je gaat lekker. 2x de grens over in 1 dag. Veel plezier de komende dagen. We volgen je. Gr Toon

  • 18 Augustus 2020 - 09:31

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Jos is de klos! Wat erg dat alles nat geregend is, hopelijk heb je dan nog droge sokken? Je hebt natuurlijk uitgebreid staan zingen onder het douchen. Je zat zo in je rol dat je de tijd bent vergeten, haha.
    En wat het bier betreft, je kan niet vroeg genoeg beginnen.
    We waren een paar jaar geleden in de buurt van St. Mont Michel. We hadden er een huisje gehuurd. De eigenaar vertelde ons toen dat als er geklust moest worden, dan moest er bij de lunch alcohol genuttigd worden. Anders kwam men niet eens klussen.
    Succes met de route

  • 30 Augustus 2020 - 14:06

    Rob:

    Een volgelopen tent!? Dag 13 he...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: