Dag 14 - Reisverslag uit Olloy-sur-Viroin, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Olloy-sur-Viroin, België van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Jos

17 Augustus 2020 | België, Olloy-sur-Viroin

Ik heb vannacht al mijn was en kleren buiten laten hangen om te drogen. Het zou toch niet gaan regenen. Maar wat ik niet heb gedaan is het controleren van de luchtvochtigheid. Er hangt s''morgens een mist / nevel en alles voelt klam. Alles maar dan ook alles van mijn kleding is nog natter dan voorheen. Ik heb nog 1 droog shirt, 1 onderbroek en 1 droge broek. Ik besluit eerst maar een gratis onbeperkte warme douche te nemen.

Ik probeer alles bij elkaar te rapen en zo goed mogelijk in te pakken. Om 08:00 vertrek ik de camping, met natte sokken aan mijn voeten. Een paar reserve sokken aan mijn rugzak om te drogen en om straks te wisselen.

Om 08:30 zit ik aan de koffiebar met tranen mijn ogen dit eerste stukje te schrijven.

Na een uur wandelen schijnt de zon weer lekker en ik ben die rot ochtend alweer vergeten. 

Het schiet lekker op met de kilometers en het is vrij vlak. In Hierges loop ik langs een ruïne met maar liefst 2 koffieplaatsen naast elkaar. Ik vraag alleen water voor mijn bidon. Hierges is een mooi plaatsje vlak voor de Belgisch grens.

Niet lang daarna gaat het omhoog en in Mazee steek ik de grens weer over naar België. Na 37 km ben ik bij het toeristen bureau die een gastgezin heeft. Hiep hoi voor 20 euro weer een bed.

Moet nog wel al mijn spullen droog zien te krijgen. Vb mijn winterjas ( ja die is ook mee) maar deze dient ook als kussen. Ik ben benieuwd hoe mijn Aliexpress tentje combinatie AliExpress slaapzak het straks gaat houden als het kouder wordt. Vanmorgen was dat al een voorbode van. Morgen opnieuw naar Frankrijk naar Rocroi.


  • 18 Augustus 2020 - 09:38

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Met een lach en een traan.
    Ik kan me enigszins voorstellen dat het heel zwaar is. Zeker met vocht. Als alles nat is lijkt mij niet goed voor je lijf. Gelukkig dat de zon schijnt, dan kan er toch nog wat drogen aan je rugzak. Hoe zuidelijker je gaat, hoe warmer het wordt.
    We hebben ooit de Kennedy-mars gelopen. ongeoefend, het begon met regen. Na een uur had ik al blaren.
    Toch nog 40 km gelopen uiteindelijk. Knap voor jou prestatie Jos. RESPECT, ook voor het thuisfront trouwens!!!

  • 18 Augustus 2020 - 17:29

    Monique:

    Jos je bent een kei, waarschijnlijk had ik bij de tweede (nee, nee, niet de eerste) blaar al opgegeven en ik heb een hekel aan natte sokken...
    Denk maar vast aan de verhalen die je over een paar jaar aan je kleinkinderen vertelt; en toen waren al opa z'n kleren nat en ik ging gewoon door....
    Petje af!

    Groetjes, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: