Dag 15 Rocroi - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 15 Rocroi - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 15 Rocroi

Blijf op de hoogte en volg Jos

18 Augustus 2020 | Frankrijk, Rocroi

Dag 15

Vannacht opnieuw slecht geslapen. Ieder uur ben ik wakker en van dat uur lig ik een periode te woelen en te draaien. Ik heb pijn in mijn rechterknie, en weet geen houding te vinden, dat het pijnloos is. Het grootste probleem is dus niet het lange afstand wandelen, het dragen van de rugzak of het vinden van een slaapplaats, maar mijn nachtrust.

Ik heb gisteren, weer lekker gegeten en vanmorgen een uitgebreid ontbijt gehad. Rita en haar man hebben een internationale pottenbakker opleidingsschool en ontvangen regelmatig cursisten of pelgrims.

Om 08:30 verlaat ik Olloy om difinitief naar Frankrijk te gaan.

Vandaag ben ik in gedachten bij mijn neef, die vandaag wordt gecremeerd.

Het het plaatsje Couvin maak ik diverse foto's rond de paadjes en gangetjes van de kerk.

Vandaag heb ik tijd genoeg en ik doe rustig aan.

Regelmatig moet ik slikken van verdriet en pijn, maar ook van geluk, dat ik deze tocht mag doen, met het aanschouwen van deze natuur en cultuur maar ook van gemis van mijn familie.

Als ik het bos uitkomt steek ik ongemerkt de grens over naar Frankrijk. Nog 4 km naar Rocroi. Volgens het toeristen bureau van Rocroi is de refugia gesloten (jammer) maar ze heeft wel een gite voor pelgrims. Onderweg naar de gite moet ik nog even schuilen in een van de ingangen van de vestiging van Rocroi. De gite is goed en om 19:00 is het diner klaar. Vandaag een hoogste punt bereikt van 389 meter, maar er moeten er nog velen volgen.

Het is kermis in de stad

Maar niet voor deze pelgrim,

hij heeft genoeg gehad.


  • 18 Augustus 2020 - 19:06

    Herma:

    Ach ach Jos. Het valt niet mee voor je. Wij steunen je vanaf een afstand en duimen voor je dat je je droom waar gaat maken.Als je in ieder geval de nachten maar je rust kunt pakken. Want dat breekt je op natuurlijk. We twijfelen er niet aan dat je het vol gaat houden. Toi toi toi. Zet hem op Jos

  • 18 Augustus 2020 - 19:54

    Francie:

    Frankrijk al bereikt, dat is al een hele prestatie!
    Hou vol Jos, het kan ook niet elke dag kermis zijn. We hopen dat morgen "de zon weer schijnt" voor je , letterlijk en figuurlijk.

  • 18 Augustus 2020 - 20:06

    Toon:

    Ha Jos, wat een pech dat je zo slecht slaapt. Hopelijk gaat dat de komende dagen - ik bedoel nachten- beter. Wel mooie foto's van dat plaatsje. Straalt wel rust uit en is ook wel knus. Geniet ze en morgen weer lekker op stap. Gr Toon

  • 18 Augustus 2020 - 21:01

    Peter:

    Hoi Jos
    Die emoties toch en ......niet aan te ontkomen wel .... veel van te leren tijdens je trip.
    Ik ben er van overtuigd dat het je gaat lukken om zo om te gaan met die drukte in je hoofd zodat je je nachtrust vol gaat benutten.

    Wij kijken elke dag weer uit naar je verslag en foto’s.
    Petje is al diverse keren af geweest voor je.
    Geniet van de schitterende omgeving die je de komende dagen gaat doorkruisen.
    Peter en Ans

  • 18 Augustus 2020 - 22:11

    Annemarie:

    Nou Jos petje af hoor elke dag weer de bergen op klimmen en dat terwijl je slecht slaap ik hoop dat je je rust toch krijgt zet hem op en veel succes nog met je tocht

  • 18 Augustus 2020 - 22:36

    Mario En Mirjam:

    Hey Jos,
    Vive la France!
    Super leuk om jou uitdaging op deze manier met jou mee te beleven. Hopelijk kun je wat beter slapen ‘s nachts. Misschien een kussentje (of zoiets) tussen je knieën tijdens de nacht?
    Je doet het echt fantastisch! Hopelijk niet te warm de komende dagen! Succes en au revoir!

  • 19 Augustus 2020 - 00:35

    Jos:

    Jos, imponerend hoe je dit allemaal voor elkaar krijgt. Hopelijk dat je de pijn weer snel onder controle krijgt en de "rust" vindt voor goede nachtrust! Succes ermee.

  • 19 Augustus 2020 - 09:03

    Henk Gemert:

    Jos, goeie morgen,met genoegen volg ik op mijn plattegrond je loop route .je mooie foto,s en handicaps maken mij het gevoel van de camino compleet
    Ik beleef het alsof ik met je mee wandel , mooie die foto,s ,en dat primietieve gedoe .
    Ik lees ook over je ongemakken ,doch vergeet niet je bent pelgrim , dfaarhoren wat ongemakken bij .
    wij hebben destijds ook stukkken gelopen over die zwerfkei paden, ik neem zeker aan dat ji niets met O.L Heer te vereffenen hebt ,doch dit gun je een deugniet nog niet, ja jos daar zie ik jou natuurliJK zeker niet voor aan , begrijp me goed .
    Een vraag , jou foto,s blijven die bewaard op de computer , wij hebben daar straks zeker belangstelling voor . De meest povere situatie,s geven straks de leukste herinneringen aan jou tocht .
    Gezien mij leeftijd en de ervaring van onze route naar Santiago destijds lukt het natuurlijk niet meer doch zou ik best opnieuw aan de tocht willen meedoen, door jou berichtgeving waan ik me weer helemaal in de sfeer van de pelgrim naar Santiago .
    Jos hou je taai ,een blaartje meer of minder hoort er nu eenmaal bij
    De groeten van Jo en Mij en tot het volgend bericht Henk .



  • 19 Augustus 2020 - 09:42

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Veel redenen om deze tocht aan te gaan.
    Misschien zouden we allemaal zoiets moeten doen. Om tot bezinning te komen of andere mensen te ontmoeten. Of afstand nemen van het dagelijks leven. Alleen, ik kan niet zover lopen.
    We hebben veel respect voor je Jos!!!!

    Ik zou me rot piekeren, denk ik. Als er dan een dierbare is overleden wil je bij je naasten zijn. Dan is het mentaal heel zwaar om dit alleen aan te gaan, lijkt me...
    Jos iedereen leeft met je mee, wij wensen jou sterkte met alles!!!

  • 19 Augustus 2020 - 14:35

    Mari Van Summeren :

    Jos probeer de rust te vinden zodat je beter kan slapen. Heel knap zoals jij je er doorheen slaat. Mooie foto's. We volgen je en leven met je mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: