Dag 16 Illegaal camperen - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 16 Illegaal camperen - Reisverslag uit Signy-l'Abbaye, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 16 Illegaal camperen

Blijf op de hoogte en volg Jos

19 Augustus 2020 | Frankrijk, Signy-l'Abbaye

Vannacht goed geslapen. Het ontbijt om 08:00 is uitstekend. Ik neem afscheid en krijg de lunch mee. Voor 32,00: diner, overnachting, ontbijt, lunchpakket en een mooie kleurrijke stempel in mijn credencial ( pelgrimspaspoort).

Vandaag is het paardje zwaar beladen, omdat ik geen winkels of cafés tegenkom op de route van 38 km.

Wisselend landschap van bossen en weiden. Toch kom ik om 11:00 een café tegen die ik niet kan overslaan.

Net voor lunchtijd kom ik lang een veldje met appelbomen en de appelboer heeft het hek openstaan. Tjaa...

Ik besluit te lunchen met het gekregen Lupa ( lunch pakket) Ik geniet van het stokbrood gezond met sla kaas en olijven en een banaan en bosbessentaart. Tevreden ga ik voor het 2de deel, want het is nog ver. Het lopen gaat uitstekend ondanks de zware belasting en de verre afstanden.

Na 38 Km ben ik in het dorpje Signy- l'Abbaye. Maar niemand kent het adres van mijn gite, waar ik mijn tentje mag opzetten. Teneinde raad bel ik de eigenaar, blijkt dat ik 5 km terug erlangs ben gekomen. Ik ben geen zin om hetzelfde traject terug te lopen. Hij geeft me de tip om bij het kruis, een stukje terug, mijn tentje op te zetten. Niemand die daar iets van zegt.

Ik besluit mijn stoute (wandel) schoenen aan te trekken en voor het eerst illegaal te camperen.

Eerst ga ik naar een lokale bar, om te eten, mijn watervoorraad aan te vullen, batterijen opladen, dit verslag te tikken en wachten tot het droog en donker wordt. Ik vraag aan de vrouw achter de bar, om mijn bidons te vullen. Pakt ze per ongeluk de biertapkraan. Nou dat hoeft ook weer niet.

20:00 Het is droog dus ik ga mijn kamp inrichten, want 21:00 is pelgrimbedtijd ook op een illegale plaats.


  • 19 Augustus 2020 - 20:15

    Lennart:

    Gelukkig dat je goed hebt kunnen slapen. Hopelijk vanavond nog een goede nacht. En een bidon met bier heb je wel verdiend na 38km met bepakking toch?

  • 19 Augustus 2020 - 20:48

    Eduard Disch:

    Dag Jos, voor de tweede keer is mijn reactie blijkbaar niet door gekomen. Gisteren heb ik gecondoleerd met het verlies van je neef, je bedankt voor de lezenswaardige dag-kroniekjes met foto's en een goede nachtrust toegewenst. Ben benieuwd of deze reactie wel doorkomt! Gelukkig voor jou zijn de tropische dagen ook in Noord-Frankrijk voorbij en volgen nu wat droge dagen met normale temperaturen. Heb het goed!

  • 19 Augustus 2020 - 21:36

    Suzanne:

    Mooi stempelboekje! Hihi met een bidon vol bier slaap je in ieder geval wel goed op je illegale plekje.

  • 19 Augustus 2020 - 22:25

    Toon:

    Ha Jos, ja dingen die niet mogen zijn vaak wel de mooiste. Het begon vandaag al met die appels. Dan "zuiver water" in de bidon. En tot over maat van ramp wild kamperen onder het oog van de heer. Met allemaal deze mooie dingen hoop ik dat je slaapt als een roosje. Veel succes morgen. Gr Toon

  • 19 Augustus 2020 - 22:44

    Peter En Mariette:

    Hee Jos, gelukkig een goede nacht en dag achter de rug, hopelijk gaat dat vannacht ook weer lukken op je illegale plekje. Geniet van je biertje en morgen weer veel succes.

  • 20 Augustus 2020 - 09:12

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Hoi Jos. Wat maak je toch spannende dingen mee. Het doet ons goed dat je het naar je zin hebt. Geniet van je route en zet 'm op!!!!

  • 20 Augustus 2020 - 13:02

    Ben En Herma:

    Gelukkig weer een positief gestemde Jos. Hopelijk blijven de weergoden je gunstig gestemd en gaat het lopen je weer goed af. Succes.

  • 20 Augustus 2020 - 15:10

    Leon:

    dat klinkt al een stuk positiver als gisteren juist dat illegaal kamperen blijft je bij dus dat zou ik vaker doen het blijft mooi om je te volgen en ik hoop weer op een mooie route voor je vandaag gr van ons

  • 20 Augustus 2020 - 18:22

    Hedwig:

    Mooi, al die verschillende stempels in je paspoort. En aan iedere stempel kleeft een herinnering.Geniet ervan jongen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: