Dag 17 Hauteville - Reisverslag uit Hauteville, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 17 Hauteville - Reisverslag uit Hauteville, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 17 Hauteville

Blijf op de hoogte en volg Jos

20 Augustus 2020 | Frankrijk, Hauteville

Afgelopen nacht mijn tentje op de illegale plek neergezet. Alleen begon het opnieuw te regenen. Ik moest snel mijn tentje opzetten en gebruiken als schuilplek. Zo goed en zo kwaad alles afgedekt tegen het hemelwater. S'nachts regent het regelmatig, maar ik hou alles droog. S'morgens alles weer ingepakt en op naar de supermarkt die 8 uur open gaat. Ik koop mijn ontbijt en lunch en een stuk zeep, wat ik heb er al eentje verbruikt. Alleen vandaag heb ik me niet kunnen wassen en heb ik dezelfde kleren aan als gisteren.

Ik besluit om het vandaag rustig aan te doen. Naar Justine- Herbigny want daar is een gite voor pelgrims. Daaraan gekomen is de gite gesloten, maar niet voor iemand met een tentje. De lokatie ziet er leuk en gezellig uit, alleen heeft het dorp geen winkel of restaurant. In Hauteville 4 km verderop zou meer mogelijkheden bieden. Dus dan maar opnieuw in de benen. Het pelgrims huis in Hauteville is wel open en ik hoef mijn tent niet op te zetten. Eindelijk na 2 weken een echte refugio met kookgelegenheid. Alleen is in dit dorp ook niets te krijgen. Ik krijg van de beheerster nog een magnetron maaltijd en deze is maar 9 dagen over de datum. Zelf heb ik nog een banaan, soort biffi worstjes, kaas en er is in het huis koffie en thee. Met andere woorden dik tevreden met het huis en het avondmaal. 

Morgen ontbijten in Chateau- Poriën, 8 km op de route naar Bazancourt ( 30 km)


  • 21 Augustus 2020 - 08:28

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Ha Jos
    Goh ieder dag opnieuw op jacht naar een slaapplek, eten en drinken. Tja de 1e basisbehoeften. Lijkt me ook vermoeiend hoor. Iedere keer weer afwachten waar je terecht komt en wat er te eten is.
    De regen is niet fijn. Wel verkoelend. Hier was het vannacht ook zo benauwd. Nu regent het en koelt het wat af. Regen is niks, maar die hitte ook niet. En dan hoeven wij niet eens zo'n topprestatie te doen zoals jij. Want dat is het wat jij doet: EEN TOPPRESTATIE!!!
    Grs uut Deurze

  • 21 Augustus 2020 - 15:11

    Monique:

    Het is echt back to basic. Werken (lopen), eten en slapen.
    Maar hopelijk ook genieten, mijmeren en denken aan bijv. het volgende kleinkind. Of een hele luxe vakantie samen met Hedwig als die volbracht is.
    Ik vind het knap!
    Zet 'm op Jos.
    Groetjes, Monique

  • 21 Augustus 2020 - 16:01

    Eric En Riky:

    Hi Jos. Wat een prestatie. En volhouden telkens weer na een tegenslag. Knap hoor. Heel veel sterkte en loopplezier ook vanuit la douce France

  • 21 Augustus 2020 - 17:28

    Ans:

    Wat een prachtige plek om je tent op te zetten, daar kan geen camping tegen op.
    Hopelijk heb je geen last gehad van je maaltijdje want met maar 2 onderbroeken wordt het behelpen.

  • 21 Augustus 2020 - 21:48

    Toon:

    Ha Jos, het blijft verrassend wat je allemaal mee maakt onderweg. Gesloten, over de datum, illegaal, geen winkels, regen, geen zeep, een pelgrim heeft zo zijn uitdagingen. Veel plezier. Ik ga nu je net story lezen. Ik " loop" effe achter. We hebben net de caravan gereed gemaakt, zodat we morgen naar Winterswijk kunnen gaan voor ' n weekje. Gr Toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: