Dag 18 Bazancourt - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 18 Bazancourt - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 18 Bazancourt

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 Augustus 2020 | Frankrijk, Bazancourt

Vannacht, een wedstrijd tegen De Mug

Er vallen er veel, want ze zijn niet zo vlug

Het pelgrimshuis heeft beste spelers en een hoog tactisch niveau

De lamp gaat aan en uit, ik geef mijn lijf toch niet zomaar cadeau

Het gaat gemoedelijk en er is goede sfeer

Maar ik verlies, want zij zijn met meer

Na een zeer warme nacht opgestaan en om 07:15 met een beetje regen aan de wandel. Naar Chateau-Porcien voor de boodschappen ontbijt/lunch. Lange rechte wegen over het glooiend landschap. Na de voorraad te hebben aangevuld, blijft hetzelfde beeld, lange paden tussen de glooiende landbouwgrond. In het dorp op 23 km zou een brasserie zijn voor de koffie. In geen velden of wegen, een fikse tegenvaller zeker als Google zegt dat het een geopend horecabedrijf is. Net na 3 uur bel ik de gemeentehuis van Bazancourt en ja hoor, de gemeente herberg is beschikbaar. Ik krijg op het gemeentehuis de sleutels van de poort en de deur. Het is een soort parochie huis, met podium en stoelen. Een klein hoekjes is voor mij als enige bewoner. Ik krijg het grote fornuis aan de praat en dat betekent dat ik zelf ga koken. Nee geen magnetron maaltijd, maar een echte maaltijd. Er zijn geen pannen, maar blijkt dat ik deze nu bij me heb. Ik ga naar de Carrefour voor spullen. Zelfs een uitje koop ik voor de spaghetti met tonijn/tomaten room saus. Bon appétit.

Morgen naar de grote stad Reims naar de kathedraal.


  • 21 Augustus 2020 - 21:58

    Annette Van Brokezevors:

    Oh Jos wat knap van je. Die afstanden die je dagelijks aflegt. En dan ook nog de moed erin houden. Op een magnetronmaaltijd, die 9 dagen over de datum is zou ik niet ver komen. Sterker nog, ik zou er chagrijnig van worden.
    Respect Jos. Hou vol!

  • 21 Augustus 2020 - 21:59

    Toon:

    Ha Jos, het is werkelijk een wonder, Jos aan dichten dat is bijzonder, die kant van hem had ik nog niet gezien, maar het lukt hem warempel bovendien, en het lopen als een pelgrim op en top, dat gaat hem goed af en morgen weer op pad na deze stop. -----------------------------------------Jos veel plezier morgen in Reims. Gr Toon

  • 22 Augustus 2020 - 17:36

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Wat leuk zeg, zo'n gebouw voor jezelf. Spaghetti is heerlijk, lekker met n glas rode wijn. Je kan al n boek schrijven Jos. Of n gedichtenbundel. Geniet van je bijzondere reis.
    Wij zijn nu in Normandië. Een huisje in the middle of nowhere. Ff tot rust komen...
    Groetjes uit France

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: