Dag 19 Basiliek van Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 19 Basiliek van Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 19 Basiliek van Reims

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 Augustus 2020 | Frankrijk, Reims

Rustig aangedaan vanmorgen en om 09:00 gooi ik de sleutel in de brievenbus van de gemeente Bazancourt.

Het terrein is open en ik heb de wind vol op de kop. Rechte wegen en ik moet vol tegen de wind gaan hangen om vooruit te kunnen komen. 

Ik en mijn schaduw zijn vaak alleen

Geen pelgrims of wandelaars om ons heen

Straks in Reims gaan we waarschijnlijke andere pelgrims zien

Om te praten, te lachen, eten misschien 

Ik en mijn schaduw zijn vaak alleen

Na 18 km recht toe recht aan kom ik aan bij de basiliek van Reims. Ik moet nog even wachten tot het toeristenbureau open gaat dus bezoek ik de basiliek. Mooie grote kerk en ik steek een kaarsje aan. Bij het toeristen bureau zoeken ze volop voor mij, maar het pelgrimshuis is dicht en ook de gastgezinnen zijn dicht. De camping op 4 km is vol en er is een mogelijkheid op 5 km maar dit is de andere richting. Ik wil eigenlijk vandaag in de stad blijven, dus wordt het een hotel. Dit is tegen de principes van een pelgrim. Opnieuw ga ik naar de basiliek waar ik van af 14:00 een stempel kan halen. Ik wordt onderweg aangesproken door een dame die blijkbaar de stempels zet en neemt me mee naar de basiliek. Ik word in het register opgenomen en ik ben pas nummer 80 vanaf juni. ( dus geen andere pelgrim misschien) Opnieuw wordt er een poging gedaan om onderdak voor mij te regelen, maar we komen bij hetzelfde hotel uit. Wel een groot verschil tussen een hotelkamer en wild camperen in de regen. Vanmiddag de stad in een culturele ronde. Daarna pizza eten op het terras met een Leffe blond. Morgen weer verder, waarschijnlijk naar een camping.


  • 22 Augustus 2020 - 21:45

    Henk En Ria:

    Hoi Jos, een hotelletje af en toe is heerlijk, geniet van het bed en douche! Morgen misschien weer slapen in de tent! Buen Camino, groetjes Henk en Ria

  • 22 Augustus 2020 - 21:55

    Toon:

    Ha Jos, de dichter in je is los. Eens kijken of we je zangtalent een boost kunnen geven. Je mag kiezen: Mijn tante in Marokko... Een potje je met vet.... We zijn er bijna, maar nog niet helemaal.... Na die Leffe moet is dat een eitje. Veel succes. Gr Toon

  • 22 Augustus 2020 - 22:51

    Lennart:

    Mooi gedicht. En pizza en leffe.. klinkt als een waar feest.

  • 22 Augustus 2020 - 23:20

    Francie:

    He Jos, het lijkt wel vakantie: hotel, pizza en n lekker biertje,t is tenslotte weekend!
    Geniet van de mooie stad en daarna weer met opgeladen batterij op pad.
    Groetjes weer van ons.

  • 23 Augustus 2020 - 16:18

    Hedwig:

    Jammer dat je geen andere pelgrims hebt getroffen in Reims, maar die leffe heeft natuurlijk alles goedgemaakt.Kathedraal doet me erg aan Notre dame denken. Prachtig. Zet m op weer.




  • 30 Augustus 2020 - 14:44

    Rob:

    @Hedwig ..de Notre Dame van vóór de brand neem ik aan ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: