Dag 20 Val-de-Vesie - Reisverslag uit Villers-Marmery, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 20 Val-de-Vesie - Reisverslag uit Villers-Marmery, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 20 Val-de-Vesie

Blijf op de hoogte en volg Jos

23 Augustus 2020 | Frankrijk, Villers-Marmery

Ik kon vanmorgen maar moeilijk afscheid nemen van mijn hotelbed. Naar beneden voor een uitstekend ontbijt, want een lunch zit er vandaag waarschijnlijk niet in. Ik verlaat de stad Reims, maar ik ben er niet rouwig om. Als je kijkt hoe ze met corona omgaan. Diverse keren heb ik gezien dat ze een groepshug doen, en sommige hebben dan een mondkapje op. Ook is de 2 kussen begroeting en een hand hier nog standaard. 

Ik loop langs het water, totdat de pijlen een andere route geven in tegenstelling tot mijn Garmin die het water aanhoud.ik van voor de pijlen.

Het duurt niet lang of ik zie geen aanduidingen meer. Dan maar weer richting het water. Lange fiets/wandelpad met heel veel trimmers, fietsers en wandelaars. Het is zondagmorgen en heel veel mensen hebben vrij. Ik niet, ik moet vandaag 'gewoon werken'. Maar dat doe ik met plezier en ik ben blij dat ik hier ben en dit mag meemaken. Vele wandelaars dus, maar niet een met een rugzak richting Santiago. 

Ik blijf het water volgen, en vind zelfs een bootje die koffie verkoopt. Na 21 km vind ik een camping met een plaatsje voor mij. Ik weet niet wanneer de volgens kans komt op zondag als gemeentes dicht zijn en de winkels beperkt open zijn. Genoeg gewerkt voor vandaag. Douchen, de was doen en nog eten zien te scoren.

Het eten valt tegen, alles is ver weg. Dichtbij is een soort speelpark voor kinderen. Daar kan ik wat eten kopen, als is het beperkt. Gekeken naar mijn route op de kaart, wordt het heel lastig om iets te vinden voor wat betreft eten en slapen voor de toekomst. Ik besluit een andere route te kiezen nu het nog kan. Vanaf Reims zijn er 2 routes naar het zuiden. Ik ga over op de andere route waar ik meer mogelijkheden zien voor overnachtingen. Morgen richting Epernay. ( ligt midden in de wijngaarden van de champagne streek) Moet dus meer kansen geven.


  • 23 Augustus 2020 - 19:55

    Ben En Herma:

    Hey Jos. Je gaat als een speer. Goed bezig en leuk om je verhalen te lezen.
    Je kunt altijd nog schrijver worden mocht je je gaan vervelen als je weer thuis bent
    Wandel ze morgen weer en we kijken alweer uit naar je volgende verhaal. Groetjes Ben en Herma

  • 23 Augustus 2020 - 20:13

    Monique:

    Mooie foto's weer Jos.
    Ik hoop dat het goed wandelweer blijft en dat er voldoende stops zijn met koffie en goede maaltijden.
    Zet 'm op weer!

    Groetjes, Monique

  • 23 Augustus 2020 - 20:47

    Rob:

    Leuke foto op het terras!

  • 23 Augustus 2020 - 20:52

    Eric En Riky:

    Wat een luxe he zo'n hotel. Heerlijk toch. Het loopt lekker daar. Ga zo door.

  • 23 Augustus 2020 - 22:25

    Eduard Disch:

    Je bent goed bezig, Jos! De 21e dag, drie weken dus, komt in zicht: knap! Ik hor je niet meer klagen over je voeten. Daaruit leid ik af dat je voeten zich verzoend hebben met je stevige wandelschoenen :-). Bij het bepalen van de route: blijf dicht bij je eigen gevoel, dan zal je niet ver verdwalen! Hartelijke groet.

  • 24 Augustus 2020 - 09:24

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Hoi Jos. Het is dus toch een gepuzzel hoe je moet lopen. Belangrijk dat je op weg iets tegen komt om te eten, drinken en slapen. We hebben gister n route gewandeld van ruim 7 km. Is voor ons al ver genoeg. Kippetje voor jou. Des te meer respect voor jou die vele km's iedere dag loopt!
    Succes on route!

  • 24 Augustus 2020 - 20:55

    Toon:

    Ha Jos, gewoon werken op een doordeweekse zondag. Het zal met de Franse slag zijn. Ik ga nu naar je volgende verslag. Ik loop achter want ..... we zijn met vakantie. Gr Toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: