Dag 23 - Reisverslag uit Verdey, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 23 - Reisverslag uit Verdey, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 23

Blijf op de hoogte en volg Jos

26 Augustus 2020 | Frankrijk, Verdey

Na gisteren een lekker avondeten te hebben gehad, vanmorgen een heerlijk ontbijt. Ik was er wel aan toe, na de zware dag van gisteren. De hoteleigenaar waarschuwt me nog extra dat er voorlopig geen gelegenheid is om te eten of drinken. Ik heb weleens voor hetere vuren gestaan. Ik heb tenslotte mijn brood van gisteren nog niet op.

Ik doe het vandaag rustig aan, mijn focus ligt op Sezanne, waar een stadscamping ligt op 21 km.

Ik maak in Saint-Prix een foto van een bouwvallige kerk en het pad gaat verder langs het kerkhof. Het navigeren gaat nu wel goed dankzij een extra digitaal hulpmiddel.

Uit het niets komt opeens een grote zwarte hond op mij afspringen. Ik krijg zelfs niet de tijd om van mijn wandelstok een wapen te maken. Net als hij zijn laatste sprong naar mij wil maken, roept de bassin hem terug. En het verbaast me, hij breekt de aanval af. De hond gaat terug en laat zijn vlijmscherpe tanden achter op mijn netvlies.

Wat is dit schrikken als je het niet verwacht. Ik had al een plaatsje uitgezocht achter deze kerk. (daar had ik dus wel tijd voor) 

Ik sta nog even na te trillen en ik denk wat een geluk, waarschijnlijk valt dit onder de taken van Sint-Christoffel.

Ik krijg een plaatsje op de camping in Sezanne en ga boodschappen doen.(2x3km maar valt niet onder de SdC km) Het opzetten van het basiskamp is geen probleem meer( zie video) 

Ik maak een heerlijke salade van fete- kaas, olijven, tonijn, tomaten en avocado. Vooraf een noedelspasta en chocolade mousse na en tussendoor een rood wijntje. Wat wil je nog meer als je s'avond nog buiten kunt zitten eten op een picknicktafel bij de tent. Morgen naar Bagneux voor meer pelgrims activiteiten.


  • 26 Augustus 2020 - 21:54

    Patrick En Diena:

    Hé "Jos de Pelgrim!"

    We lezen dagelijks jouw avonturen! Wij zijn inmiddels al even terug van een heerlijk weekje Ardennen. We dachten na de ontmoeting met jou na elke douche en warme maaltijd en gezellige avonden in een cafe of restaurant aan jou, want "wat hebben wij het toch goed'!!! En dan vergeleken we het vooral met jouw geitenweide, slapen in een tentje en met een beetje geluk blikvoer en water na een pokke-end wandelen...

    Maar...morgen begint voor mij (Diena) de werkdag weer. En Patrick moet ook snel weer aan de bak. Nu zijn de rollen omgedraaid... Want we balen dat we niet op pelgrimstocht zijn, dat we niet op blaren lopen, en dat we niet op zo een kut-matras in een klein tentje mogen te slapen vanavond....

    concluderend: vergeet nooit hoe mooi en speciaal jouw reis is! Dit werkend volk, voorzien van alle luxe is jaloers op jouw primitieve pelgrimsreis! geniet ervan en het ga je goed!

    groetjes van Patrick en Diena (en onze ongevaarlijke hond Beike;-)


  • 26 Augustus 2020 - 22:08

    Mario En Mirjam:

    Hey Jos,

    Het is leuk om te zien hoe ervaren je inmiddels bent om je tentje op te zetten. (En ook best snel ;)). Gelukkig heeft de bazin van de hond op tijd ingegrepen. Was ff schrikken. Ben voorbereid... mss zelf ook je tanden laten zien en grommen de volgende keer.
    Succes en doe voorzichtig! Zet ‘m op! Je kunt het !!!

  • 26 Augustus 2020 - 22:09

    Francie:

    He Jos, het begint bijna op een echte vakantie te lijken, 3-gangenmenu buiten bij de tent. Klinkt goed.Vooral dat wijntje erbij, dat doet t m. Fles helemaal leeg toch zeker, want met n halve fles aan de wandel geeft extra ballast.

  • 26 Augustus 2020 - 23:46

    Eric En Riky:

    Bonsoir Jos. Je maakt wat mee zo. Grappig die tent opzetten, wat een snelheid. Was dat voor of na de kennismaking met hond? Haha. Succes verders het gaat toppie

  • 27 Augustus 2020 - 00:12

    Toon:

    Ha Jos, kan het zijn dat we dag 21 gemist hebben ? Als je zo snel je tentje op kunt zetten, dan had je toch ook weg kunnen sprinten voor the black doggie?; Succes morgen. PS Je een pand gerecht zag er wel veel belovend uit. Gr Toon

  • 27 Augustus 2020 - 10:23

    Henk Vanuit Gemert:

    Hallo Jos

    los van de 0ngemakken , welke echter wel bij een bedevaartstocht horen, benijd ik je
    Jos mijn reis destijds naar santiago komt me weer compleet in beeld, het maakt me weer een beetje jaloers
    Wat je zelf nu ervaart als vervelend ,blijft straks het langst in herinnnering als iets geweldigs
    We spraken er destijds over toen we in Meterik waren dat die stok van jacobus een hulpmiddel was voor het lopen , zeker waar, bij jou zelfs een onderdeel van je onderkomen ,doch zeker om de honden op afstand te houden . gelukkig niets vervelends gebeurd .
    Jos je liet een mooie foto zien van die kathedraal ,was dat de kerk war uit traditie steeds een haan in de kerk aanwezig is , wij hebben hem destijds gezien, mogelijk dat het een andere kerk was , dat weet ik niet meer Die bezienswaardigheden heb je zelf zeker in je draaiboek ,en zullen je zeker boeien .
    Hetgeen me opvalt dat je een gestructureerd programma er op na houdt
    Hoe krijg je het voor elkaar , om na elke vermoeide dag , zoveel aandacht te kunnen besteden aan je eigen voorzieningen en de bericht gevingen naarr het thuis front ?compliment daarvoor .!
    Ja ik vergelijk het met mijn eigen ervaringen , ik was daar slordig mee, wel hadden we meer oog na de dagelijkse 100 km , voor het pilsje , waar dat mogelijk was .
    Jos,, ik blijf je berichtgeving met plezier volgen, zolang ik een foto ontvang van de berg zwerfstenen bij Sant pied de Port , enig excuus mag zijn dat wanneer je de smaak zodanig te pakken hebt dat je der laatste 500 km er ook er nog er ( EVEN) tegen aan aanplakt ,mogelijk dat Hedwig je niet langer kan missen De H Jacobs gaan vereren en thuis mot veroorzaken zou niet correct zijn . Jos toy toy en de
    Groeten en succes van Henk en Jo

  • 27 Augustus 2020 - 11:49

    >Eduard Disch Uit Maastricht:

    Dag Jos, afgaand op je woorden en beelden gaat het je voortvarend! Ik heb vaker gehoord van 'loslopende honden' in Frankrijk. Door jouw ervaring helaas bevestigd. Geen prettig vooruitzicht als ik volgend jaar mijn camino ga lopen van Maastricht naar SdC. Ik heb vanwege een nare ervaring schrik gekregen voor loslopende honden. Extra reden om (inschuifbare) wandelstokken mee te nemen! Vraag me af: draag jij binnen de bebouwde omgeving een mondkapje tegen de corona? De media hier bericht over opleving van corona besmettingen in Frankrijk. Ik hoor mezelf, St. Jacobus, Christoffel en anderen zeggen: neem geen onnodig risico. Hoe dan ook: ik zend per spirituele postduif jou mijn zegen en groet!

  • 27 Augustus 2020 - 13:30

    Monique:

    Hoi Jos,
    Wat fijn, weer iets te lezen en wat een mooie woorden van Henk uit Gemert. Zo zal het zeker zijn met de herinneringen later.
    Het is effe zwoegen maar dan heb je ook wat...
    Zet 'm op Jos, iedere dag is een dag dichterbij je einddoel, maar kijk niet alleen vooruit maar ook om je heen

  • 27 Augustus 2020 - 18:18

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Idd. Mooie woorden van Henk uit Gemert!
    Ik zou 7 kleuren ............, je snapt t wel. En wat kun je goed de tent opzetten. Heel ervaren, dat zie je gewoon.
    Knap dat je zo rustig blijft. Een hele ervaring. Houd je taai!

  • 27 Augustus 2020 - 20:43

    Leon:

    gaat lekker jos iedere dag een hond uit de struiken dan ben je er zo op je eindpunt ik zag ook dat je erg snel met je tentje bent geworden heb je toch nog iets geleerd van de durzuipers [ wijn drinken] we blijven je volgen en blijven je avonturen lezengoed bezig jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: