Dag 24 Bagneux - Reisverslag uit Bagneux, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 24 Bagneux - Reisverslag uit Bagneux, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 24 Bagneux

Blijf op de hoogte en volg Jos

27 Augustus 2020 | Frankrijk, Bagneux

Vandaag wordt een rustige dag. 24 km naar Bagneux, waar ik niet voor 17:30 hoef te zijn. Rustig opgestaan en voor het eerst s'morgens thee gezet en een soort noodles soep gemaakt. Om 09:30 aan de wandel en ik wordt meteen aan gesproken door 2 wandelaars of ik de St Jacques loop. Ze vinden het geweldig wat ik doe. Hier leeft St Jacques wat meer, ook kom ik verschillende ijzerwerken tegen die St Jacques voorstellen en me de weg wijzen. Daarna wordt het rustig, lange rechte stukken langs een spoorbaan die al tientallen jaren niet zijn gebruikt. Ik kom niemand tegen en het GSM netwerk is er niet meer. Niet dat ik hier een cafeetje hoeft te zoeken. Het is warmer dan ik had gedacht. Rustig lunchen met een stokbrood zonder beleg, soort bierworstjes, banaan en een warme cola.

Ik raak door mijn water heen en moet echt bijtanken. Uiteindelijk komt er een dorpje in zicht. In Soyer moet toch iemand buiten zijn, maar nee.Ik ben de wanhoop nabij als net op de grens van het dorpje een kruisbeeld staat met een waterkraan met opschrift: drinkwater. Dankjewel St Jacques. Ik kom bij mijn gastgezin aan, met alleen 2 wandelaars gezien te hebben, 24 km terug. Ook het netwerk is weer beschikbaar. Welkom terug in de bewoonde wereld. Morgen opnieuw een korte afstand naar Savieres.


  • 28 Augustus 2020 - 17:36

    Linda:

    Kei fijne foto met de familie Benoist

  • 28 Augustus 2020 - 18:59

    Toon:

    Ha Jos, en je dag begon zo rustig en veel belovend. Het leven van een pelgrim toont dingen die je minder ziet; uitzien en uit je plaat gaan voor WATER. Geniet er van en morgen weer fris aan de start. Gr Toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: