Dag 25 - Reisverslag uit Chauchigny, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit Chauchigny, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 25

Blijf op de hoogte en volg Jos

28 Augustus 2020 | Frankrijk, Chauchigny

S'morgen ontbijt met koffie uit een soepkop. Ik vraag naar de reden en dit is een traditie. Fijn zo'n grote soepkop met koffie smorgensvroeg

Vandaag opnieuw een easy dagje van 21 km met halverwege een supermarkt en een cafeetje.

Ik verlaat de champagne streek en kom in de streek Bourgondië.

Ik word uitgezwaaid door de fam. Benoist en na 3 km kom ik bij het kanaal. Dit kanaal moet ik 17 km volgen. Ik hoef dus niet op te letten en zet een muziekje op mijn oortjes. Diverse keren herhaal ik het liedje van 3 Doors Down - Here Without You (akoestische versie) en diverse keren moet ik over mijn wangen wrijven. Wat mis ik mijn Hedwig.

I'm here without you baby

But you're still on my lonely mind.

I think about you baby and I dream about you all the time.

I'm here without you baby

But you're still with me in my dreams

And tonight girl, it's only you and me

Te snel kom ik in het dorpje uit, voor de koffie. Ik zit nog vol van de soeptrien koffie, maar dit is de enige kans vandaag. Het restaurant wordt gerund door Chinezen en de supermarkt evenzo. Ik leg de Chinese winkelmedewerker uit dat ik graag pleisters wil, maar hij begrijp me niet. Ook Google translate biedt geen uitkomst. Misschien had ik Google translate op de Chinese taal moet zetten.

Gelukkig is de weg vlak en goed verhard, zodat de blaren van 3 dagen geleden, draaglijk zijn. Even doorbijten tot de grote stad Troyes, waar ik mijn medicijnen kast kan aanvullen.

Net na de middag kom ik in Saviere uit, ik had graag nog verder willen lopen, maar de overnachtingsadressen zijn dun gezaaid. Morgen naar de stad Troyes of er voorbij?


  • 28 Augustus 2020 - 19:23

    Ben En Herma:

    Wat kan je toch mooi schrijven. En wat zal Hedwig trots op je zijn. Wij trouwens ook.
    In gedachten zien we de streek zoals jij die n7 ook ziet. Je kan het goed vertalen.
    Succes morgen weer en hopelijk kan je je pleisters vinden.

  • 28 Augustus 2020 - 21:50

    Toon:

    Ha Jos, ik zal me wel vergissen, maar dit lijkt toch wel erg veel op het fietspad en kanaal in Griendtsveen...... Jack Poels kan gevoelige liedjes schrijven, maar jij begint ook de gevoelige snaartjes te raken en dan ben je nog maar 24 dagen aan het pelgrim men. Dat belooft nog wat.... We laten ons aangenaam verrassen. Veel succes Jos. Gr Toon

  • 29 Augustus 2020 - 00:03

    Peter En Mariette:

    Hoi Jos het is elke dag weer genieten van je belevenissen en je verrast ons steeds weer.
    Hopelijk heeft een dag pleisterloos niet meer schade aangericht.
    Morgen weer veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: