Dag 27 Ervy-le-Chatel - Reisverslag uit Ervy-le-Châtel, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 27 Ervy-le-Chatel - Reisverslag uit Ervy-le-Châtel, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 27 Ervy-le-Chatel

Blijf op de hoogte en volg Jos

30 Augustus 2020 | Frankrijk, Ervy-le-Châtel

Ik had moeite om uit mijn bed te komen. Als ik een wekker zou hebben, zou ik hem op snoozen zetten. Thee gezet en stokbrood gegeten en pas om 09:30 aan de wandel. Ik ben een beetje moe en lui vandaag op de zondagmorgen. De pelgrimspad splits zich een eindje verder in 2 richtingen. Dit had ik eerder moeten weten, want ik zit op de verkeerde. Nu kom ik niet in Ervy-le-Chatel. Dus dan maar weer een eigen route maken. Deze route is saai en tussendoor knabbel ik aan mijn overgebleven stokbrood van gisteren. Deze is nu zo hard geworden, dat je deze kunt gebruiken als koevoet. Een 2e poging om op de route te komen, net voor Ervy, loopt opnieuw uit tot een drama.

Het toeristen bureau van Ervy is gesloten op zondag. De contactpersoon van de refigio spreekt alleen Frans, maar ik begrijp dat het niet kan, en dat ik bij de gemeente moet zijn. Wat nu? Het is uitgestorven in het dorp, maar bij een expositie zit iemand die Engels praat. Ik vraag of ze de contactpersoon nog een keer kan bellen. Heel veel discussie maar uiteindelijk kan het niet, omdat de 2 gezinnen die dit normaal regelen, op vakantie zijn. De pastoor komt daarna nog persoonlijk uitleggen wat er aan de hand is. 

Ik besluit dan maar een B&B te kiezen. 

Het is vanmorgen iets kouder dan andere dagen, maar toch alleen met een T-shirt en korte broek vertrokken. Tot op heden heb ik altijd met T-shirt en korte broek gelopen, behalve 1 ochtend.

Ik was iedere dag mijn kleren, omdat ik maar 2 stellen heb. 1 stel heb ik aan en 1 gewassen in de rugzak. Als ik na een wandeling klaar ben ga ik meteen douchen. Ik hou daarbij mijn kleren aan. Ik zeep bepaalde plekken in en doe ze daarna uit. Daarna ben ik zelf aan de beurt. De kleren was ik verder in de wasbak en spoel deze na. Zo snel mogelijk uithangen om te drogen. Tot nu toe heb ik ze altijd droog kunnen krijgen.

Vanavond houden we het niet droog, want er is regen voorspeld. Maar ik lig lekker droog in een luxe oude B&B kamer L'Atelier in Ervy-le-Chatel.


  • 30 Augustus 2020 - 20:18

    Toon:

    Ha Jos, als ik dit allemaal lees dan is het je ( zon) dagje wel. Al met al op alle fronten een ontdekkingstocht. En dan op zondag je grote poets was dag. Toch mooi dat over de basis dingen van het leven ( eten, drinken, genieten, je weg zoeken,snoozen) zoveel te schrijven is. Geniet er van. Morgen weer veel frisse zin toegewenst. Groetjes Toon

  • 30 Augustus 2020 - 20:21

    Ben En Herma:

    Goh Jos, het zit je niet mee. Een slechte zaak dat er mensen zomaar op vakantie gaan en geen contactpersoon achterlaten. Maar het lost zich altijd weer op . Dat is ook wel aan jou doorzettingsvermogen te danken.
    Hopelijk gaat het ook niet teveel regenen zodat je toch nog je wasje kunt doen. Je gaat zo snel ruiken hé

  • 30 Augustus 2020 - 20:43

    Eric En Riky:

    Bonsoir Jos. Leuk verhaal weer. Elke dag weer een verrassing hoe het gaat lopen. Het gaat super. Groetjes eric en riky

  • 30 Augustus 2020 - 20:52

    Martje:

    En wij dachten dat wij naar een primitief land vertrokken zijn. Of is de wijze van kleren wassen de zo geroemde Nederlandse efficiency. Houd vol. Tonny en ik genieten van je verhalen en hoe je dagelijkse "problemen" oplost

  • 30 Augustus 2020 - 21:21

    Eduard Disch (Maastricht):

    Dag taaie caminoganger! Prima om ook verslag te doen van tegenslagen en oplossingen. Leerzaam voor mijn camino volgend jaar. Soms begrijp ik iets niet. In dit verslagje: een pastoor die wel uitleg kan geven over een gesloten refigio, maar een pelgrim geen slaapplaatsje kan aanbieden? Je dagelijkse loopafstand van meestal 25 km (met een zware rugzak!) lijkt een fraai gemiddelde afstand te worden en biedt ook tijd voor welverdiende ontspanning. Op mijn dagelijkse wandelingetje van ca. 12 km kom je altijd even in mijn gedachte .. en dan wens ik je alle goeds!

  • 02 September 2020 - 09:39

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Ha Jos. Wat een belevenissen weer. Ik vond t ook raar dat de pastoor jou geen slaapplek bood. De kerk is toch van iedereen, zou je zeggen. Nou is een B&B ook wel lekker luxe. Soms is dat ook nodig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: