Dag 28 - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 28 - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 28

Blijf op de hoogte en volg Jos

31 Augustus 2020 | Frankrijk, Chablis

Ik kan smorgen pas om 08:00 ontbijten. Gisterenavond ook pas om 21:00 klaar met het diner. Ik krijg het diner buiten voor mijn kamer, maar het wordt kouder. Voor het eerst heb ik een lange broek aan, lange mouwen en later een jas aan.

Het ontbijt is in een mooie kamer, van het rustieke huis. Mooi om deze bouwstijl te zien. Ik klets gezellig met Chantal en de kat voelt zich prima bij mij thuis. Om 09:00 vertrek ik, maar ik zou nog wel een dagje hier willen blijven. Mooie locatie, mooi uitzicht en lieve mensen. Ik besluit toch te vertrekken en voor het zomer tenu te gaan. Het wordt zonniger dus korte mouwen en korte broek. Ik hoef dus nooit te kiezen wat ik aan doen, het is het schone setje. Ik kan alleen kiezen tussen meer of minder.

Ik ben topfit, we hebben er zin in.

Ik besluit alleen het pelgrimspad te volgen tot Chablis. (34,70 km) Niet meer of minder.

Ik vind meteen het pad en de eerste kilometer gaat goed. Maar dan begint mijn Garmin te piepen 'low battery'. Ik had hem toch onder de lader gezet? Maar deze pelgrim heeft een backup batterij bij zich, ik sluit mijn Garmin aan maar geen trilsginaal van het laden! Dit heb ik in mijn voorbereidingsfase diverse malen gedroomd. Mijn navigatie valt uit en ik ren rondjes door Frankrijk. Maar wat nu? Ik heb in mijn vorraadruimte van mijn rugzak een reserve Garmin oplaadkabel voor het geval. Ik sluit deze aan en het zoemend geluid van het laden bereikt mijn oren. We hebben er zin in!

Na 20 km besluit ik voor mijn eerste pauze en tevens lunch. De ontvangen lunch van Chantal doet mij goed, maar het is nog ver. Het tweede gedeelte gaat ontspannen maar langzamer. Ik kom om 17:00 aan bij het toeristen bureau en ze zijn open en de refugio ook open en....er is een pelgrim. Een Nederlandse jongen die loopt vanaf Utrecht. Die kan dus af van de Big 5 lijst. (Pelgrim in 't wild) Morgen naar Accolay. Naar een Nederlandse familie die een pelgrimshuis runt, en het is volle bak. (Dus nog meer pelgrims in 't wild)


  • 31 Augustus 2020 - 22:24

    Linda:

    Chablis, daar komt absoluut mijn favo wijn vandaan. Oesterwater noemen ze het, vol en mineralig door de kalkgrond. Trakteer jezelf dus als je hier bent, als het even kan een premier of grand cru. Heb je wel verdiend!


  • 31 Augustus 2020 - 22:32

    Toon:

    Hoi Jos, weer een bijzonder verhaal en dagje van je. Ook mooi foto's met mooie wolkenpartijen. En dan die verre vergezichten en die lange rechte wegen. Dat past bij dit gedeelte van Frankrijk. Heb je veel aantal met de Fitch Guy? Jullie zullen toch wel veel dezelfde belevenissen en verhalen hebben. En jullie maken als persoon, als pelgrim, toch jullie eigen persoonlijke vorming en ontdekkingen mee. Genoeg om over te praten lijkt me. Veel succes morgen. Gr Toon

  • 01 September 2020 - 09:00

    Henk Vanuit Gemert:

    hoy Jos

    Practisch gesproken boer je steeds verder van huis, echter wel steeds dichter op weg naar je doel
    ik had vorige week nog een bericht gestuurd , doch heb het niet in jou verslagen terug kunnen vinden
    Beter ik de weg kwijt dan jij,
    Jos de rotste dingen onderweg , blijven jou het langst bij in je geheugen
    Ze maken de reis ook het meest interressant ,, allleen moet gen hond op je dak krijgen .
    Als ik jou verslagen zo lees, krijg ik ook steeds meer heimwee naar het hele gebeuren
    Jos , heb je in je achterhoofd nog de gedachten om door te kachelen ?? ik proef echt wel bij jou verslagen dat het een goed voorbeide reis is .ik bedoel daarmee, hetgeen je daar geboden wordt , daar maak je ook gebruik van , je beleefd het gehele pelgrims gebeuren , zoals het vroeger was
    Wat ik wel bij je mis , dat ik niks hoor of je hier of daar een kaarsje aangestoken hebt, het is tenslotte een bedevaart . Loopt Hedwig dagelijks met je mee ?of wordt je vizier permanent gericht op de mooie omgeving , welke ik op jou foto,s zie ?
    Jos het ga je goed , geniet er maar van ook van de blaren , ze horen er bij .
    De groeten van mij en Jo


  • 01 September 2020 - 19:38

    Suzanne:

    Even paar dagen bij moeten lezen. Ik kreeg een aantal dagen geen nieuwe berichten (ligt waarschijnlijk aan mijn telefoon). Dus weer een feest om even bij te lezen. Leuk dat ondanks dat op papier elke dag hetzelfde is, namelijk wandelen, eten en slaapplek zoeken. Toch elke dag weer een nieuw verhaal met avonturen is. Fijn dat het goed gaat, en ook heel fijn dat je je reserve batterij niet voor niets mee is;). Wij zijn gisteren langs de Leffe abdij gereden maar hij was nog steeds dicht. Succes weer komende dagen!

  • 02 September 2020 - 09:49

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Chablis is ook mijn favoriete wijn. Vooral op een zomerse avond. Lekker gekoeld dat je glas beslaat, heerlijk.
    Je kunt merken dat de nachten frisser zijn en de ochtenden ook. Voor ons wel fijn, voor jou wat minder. Omdat je was moet drogen. Succes Jos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: