Dag 29 Accolay - Reisverslag uit Accolay, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 29 Accolay - Reisverslag uit Accolay, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 29 Accolay

Blijf op de hoogte en volg Jos

01 September 2020 | Frankrijk, Accolay

Step, eat, sleep, repeat,

Step, eat, sleep, repeat.

Elke dag zoeken naar een volgend traject, hoeveel kan ik lopen, is er een overnachting in de buurt en waar kan ik eten. Dit zijn de hoofdbezigheden van een pelgrim, de rest is bijzaak en is dus genieten.

Voor vandaag is het geregeld, ik heb een gastgezin, eten is geregeld en de afstand is 28 km. Relaxed dagje dus.

Gisteren dus mijn eerste pelgrim gezien en gesproken. Tom is een Nederlandse jongen van 18 jaar, die een tussenjaar heeft en die gestart is in juni vanaf Utrecht en denkt in december in Santiago te zijn. 

Ik loop eerst door de wijnvelden van Chablis, waar de druiven machinaal worden geoogst. Dit in tegenstelling tot de Champagne streek, waar de druiven met de hand worden geplukt. De pad door deze druivenstreek is vol met grote kiezels, wat niet fijn is voor mijn gevoelige plekken op mijn voeten. De omgeving verandert in landbouw afgewisseld met bossen en dit loopt fijner. De zonnebloem velden worden afgewisseld met velden met Cannabis Sativa. Hé wat, staan hier dus velden vol met hennep. Ja dit blijkt hennep te zijn, die gebruikt voor producten, niet om te roken.

In het gastgezin zijn naast Tom, ook nog 3 andere Nederlanders die vanaf hier starten. Met de gastvrouw uit Nederland, is dit dus een Nederlands onderonsje.

Morgen naar Vezelay, het punt waar diverse pelgrims routes bij elkaar komen en dus ook veel pelgrims. Mogelijk zal ik vanaf daar een mogelijke rustdag inplannen en mijn vervolg route en plan gaan samenstellen. Ik kan mijn oude route weer oppakken of een nieuwe korte route maken, waar meer overnachtingsmogelijkheden zijn. Ik zal er nog een nachtje over slapen.


  • 01 September 2020 - 22:08

    Ben En Herma:

    Zo de mens is op z’n best met een ritme. Dus ook als je iedere dag gaat lopen. Haha.
    Maar leuk dat je andere pelgrims ontmoet . Kan je je ervaring mee delen en elkaar een hart onder de riem steken.
    Neem maar lekker een rustdag en probeer ervan te genieten.
    Succes maar weer.

  • 01 September 2020 - 22:15

    Myriam Wagemans :

    Ha Jos, mooi om je verhalen te lezen. Gezellig dat je een avondje Nederlands hebt kunnen kletsen. Niet stiekem een beetje hennep in je rugzak gedaan? Wandel nog met plezier en tot weer es, groetjes Myriam.

  • 01 September 2020 - 23:37

    Eduard Disch (Maastricht):

    Dag Jos. Morgen bereik je Vézelay, een klein plaatsje met ca. 500 inwoners. Bekend om zijn abdijkerk, de basiliek Sainte-Marie-Madeleine, een bouwwerk uit de 11e eeuw. Gun jezelf na vier weken eens een welverdiende rustdag. Morgen heb je met 18 kg bagage op de rug bijna 800 km achter de rug! Je liep gemiddeld 28 km per dag. Ik blijf me verbazen over zo'n top-prestatie!! Hartelijke groet!

  • 01 September 2020 - 23:43

    Ans:

    Hoi Jos, fijn voor jou dat je nu wat meer bedevaartgangers gaat ontmoeten, met een lekker glaasje Chablis erbij komt dit beslist goed.Wij hopen dat je de juiste keuze maakt voor het vervolgen van je route.
    Het lezen van je verslagen is iets waar Peter en ik elke dag naar uitkijken, wat een schrijftalent heb jij!!!
    Wandel ze en wij zijn weer benieuwd naar dag 29. Groetjes Peter en Ans

  • 02 September 2020 - 09:56

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Leuk om lotgenoten te ontmoeten. Ervaringen delen enz.
    Heel knap Jos hoe je dit doet. En n rustdag heb je dubbel en dwars verdiend! Geniet er van.
    Au revoir

  • 02 September 2020 - 10:00

    Monique:

    Goh Jos we hebben gisteren gewandeld, een dagje, en aan jou gedacht. Dag in, dag uit. Knap en ook bijzonder. En leuk om te lezen.
    Er zitten al aardig wat kilometers op...
    Geniet van alles en zet 'm op!

  • 02 September 2020 - 17:04

    Martje:

    Het zal wel een genoegen geweest zijn om na al dat olala en mais oui weer eens gewoon nederlands te klappen. Het lijkt me wel moeilijk elke morgen weer te vertrekken en dan na een lange wandeling en hondsmoe met beperkte (of geen???) kennis van de franse taal voor overnachting te moeten zorgen. Is booking.com nog niet doorgedrongen bij de pelgrims? Je moet inmiddels ongeveer halverwege zijn. Houd vol. KLM heeft nu ook de vluchten in Oktober geannuleerd. We komen dus niet meer naar Nederland dit jaar. We horen je verhalen dan volgend jaar wel.

  • 02 September 2020 - 21:12

    Toon:

    Ha Jos, mooi dat het drukker wordt op je route. Dan kun je mooi verhalen en belevenissen uitwisselen. Naast visserslatijn zal er ook wel pelgrim Latijn zijn. Geniet van de mooie verhalen, dat doen ik/ wij ook van jouw verslagen. Elke avond kijk ik of er Breaking meest is from France. Ik ben benieuwd wat je op een rustdag mee maakt..... Gr Toon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: