Dag 45 - Reisverslag uit Valprivas, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 45 - Reisverslag uit Valprivas, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 45

Blijf op de hoogte en volg Jos

18 September 2020 | Frankrijk, Valprivas

Gisteren met mijn moeder gebeld, maar ze is erg verzwakt en heeft longontsteking. Vanmorgen met het wandelen vaak met mijn gedachten bij mijn moeder. Ik moet regelmatig mijn pijn en verdriet wegpuffen. 

Ik heb het lastig en mijn energie is weg, ik kijk veel naar de grond en heb geen oog voor de omgeving. Zo kan het niet langer, ik moet mezelf herpakken. Kom op Jos je moet verder. Ik gooi mijn handen van de lussen van de rugzak af, verhoog het tempo en probeer te genieten van de omgeving. En ja het gaat beter, er vloeien tranen maar nu met positieve energie.

Na de middag hebben we lange lunch pauze voor een mooi uitzicht punt bij de kerk in Leignecq. We lopen binnen om 17:00 in het dorpje Valprivas en krijgen een mooie nieuwe gite. De bar restaurant staat ons niet aan, maar er staat tegenover een mobiele Pizza bus. We bestellen pizza's bij de pizza bus en eten deze op in het restaurant wat ons niet aan staat met een glaasje rode wijn. Morgen naar Retournac en waarschijnlijk maandag naar de Pelgrimsstad Le Puy en Velay en dan zien we wel verder. Jan en Ad die op mijn dag 30 zijn begonnen, gaan net als ik tot het einde van deze maand door. Ik voel me nog steeds niet zo lekker en een beetje zwak, maar dat komt wel goed.


  • 18 September 2020 - 21:10

    Henk En Astrid Uit Deurne:

    Ha Jos. In ieder geval al mooie foto's. Wat ben je al ver gekomen. Kijk niet wat je nog moet/mag, kijk vooral naar wat je tot nu gedaan hebt. Dat is echt fantastisch!!! MEGA-PRESTATIE!!!
    Zet 'm op Jos

  • 18 September 2020 - 21:26

    Monique:

    Heftig als het op het thuisfront minder goed gaat.
    Dan zal elke stap best zwaarder zijn, maar je doet het geweldig Jos. Ik vind het zo knap.
    Gisteren bleken wij toevallig op een stukje van het Pieterpad beland te zijn. We hebben extra aan jou gedacht!
    Ga door topper!

  • 18 September 2020 - 21:40

    Mario En Mirjam:

    Hey Jos,
    Het is zeker erg lastig wanneer je op afstand bent van je moeder maar fijn dat je ze toch even kunt bellen. De omgeving waar je nu wandelt is wel mooi met wijdse uitzichten. Een pizza en een wijntje is wel een traktatie na zo’n wandeling. Fijn dat je nu niet alleen loopt.
    Wij genieten ook erg van jou verhalen die je schrijft. Wordt zeker een bestseller! Hierbij bestellen wij alvast een exemplaar, voorzien van een handtekening van de auteur natuurlijk.
    Succes morgen maar weer ! Je doet het superrrrr!!!

  • 18 September 2020 - 21:41

    Toon:

    Hoi Jos, hopelijk herstelt je moeder. Het houd je wel bezig en het is lastig als je zo ver van huis bent. Mooi dat je je herpakt hebt en hopelijk heeft de pizza lekker gesmaakt. Je stuurt mooie foto's s mee. Ik kijk meestal eerst de foto's en dan ga ik naar je verslag. Dan kan ik gelijk veel dingen plaatsen, al besef ik dat de gevoelswaarde van het uitzicht of plaatje in combi met je gedachten en herinneringen alleen in jou/bij jou zijn. Mooi om straks te kunnen herbeleven. Slaap lekker na deze gevoelige dag. Succes morgen. Groetjes Toon

  • 18 September 2020 - 23:27

    Peter En Mariette:

    Hoi Jos, heftig voor je om te horen dat het minder goed gaat met je moeder, hopelijk knapt zij snel weer wat op maar trots zal ze zeker zijn op de prestatie die je al geleverd hebt.
    Wij kijken elke dag weer uit naar je verhalen en mooie foto’s en wensen je voor morgen weer veel succes en blijf genieten van alles wat op je pad komt.
    Groetjes Peter en Mariette

  • 19 September 2020 - 00:26

    Ans:

    Ha die Jos, vandaag een lastige dag dus, gelukkig heb je na je tranen weer wat positieve energie gekregen, hou vol, maandag in de pelgrimsstad, een mooi vooruitzicht voor jullie 3.
    Een mobiele pizzabus dat is niet zo gek , rijdt hij ook de pelgrimsroute ?
    Succes, hou vol en kop op,maak er weer een mooie dag van samen met Ad en Jan, zodat wij morgen weer kunnen smullen van de foto’s en jouw verslag.Een hartelijke groet Peter n Ans


  • 19 September 2020 - 07:07

    Martje:

    Ik heb ook een traantje moeten wegpinken toen ik moeder zo ziek zag. We kunnen zelfs niet naar haar toe. Nederland laat ons niet toe (code oranje). Bovendien wordt er nog steeds niet op Europa gevlogen. Ik vraag me af hoe jij weer in Meterik komt. Frankrijk gaat ook de verkeerde kant uit met corona. Als wandelaar zul je nauwelijks risico lopen. Maar waarschijnlijk moet je , terug in Nederland, verplicht 10 dagen uitrusten van je tocht. Pelgrimsquarantaine. Kortom geniet nog van de uitzichten, de uitdagingen, de franse keuken (pizza???) en al het moois wat je nog tegenkomt

  • 20 September 2020 - 15:22

    Eduard Disch:

    Vanuit Maastricht een groet en een bemoedigend woordje. Je gaat nog steeds de goede kant op en neer :-) Een fantastische afstand is afgelegd in een fraaie tijd qua tempo en...seizoen. Daarbij de dagelijkse discipline van een kroniek schrijven. Een prestatie die weinig zestigers (en jonger) jou kunnen nadoen!
    Een hartelijke groet en sterkte, ook voor jouw metgezellen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Wandelend naar Santiago de Compostela

Actief sinds 07 Maart 2020
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

07 April 2020 - 17 Juli 2020

Santiago de Compostela

Landen bezocht: