Dag 24 wandeldag 19 - Reisverslag uit Saugues, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu Dag 24 wandeldag 19 - Reisverslag uit Saugues, Frankrijk van Jos van Ras - WaarBenJij.nu

Dag 24 wandeldag 19

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

24 Juli 2024 | Frankrijk, Saugues

We willen vandaag een korte etappe lopen, naar het dorpje Malause. Volgens onze organic app, is er wel 1 gite beschikbaar met een buurtsuper. Gisteren hebben we een bericht gestuurd, maar nog geen antwoord. Na het installeren van de Buen Camino app vinden we er wel 3. We versturen een verzoek naar een 2de chambre D’‘Hotel zonder diner en krijgen een positief antwoord. We kunnen dus rustig aan doen in de stad Moussac. Nog een keer na de kerk, het huis van de pelgrims, toeristen toeristenbureau en een koffiehuis. Om 12:00 vertrekken we voor de 15 km naar gite. Langs het water, vlak wandelen en met schaduw. Heerlijk het lijkt wel Nederland, langs het water spreken we de eerste Nederlander, een Fries op de fiets die al 7 weken onderweg is en vanmorgen heeft besloten om naar Santiago te gaan.

We krijgen in Malause een compleet ingericht studio met kookgelegenheid en eigen terras. Nog even naar de buurtsuper en om 17:00 zitten we op eigen terras aan de Leffe.(Leffe is hier overal te verkrijgen, op terrassen en de kleinste buurtsuper)

Bij het toeristen bureau vertellen ze ons dat het lastig wordt om tussen hier en de spaanse grens terug te keren naar Le Puy waar onze voiture staat.We moeten dus toch een plan maken om terug te keren naar Pays-Bas.

Wie nooit op reis gaat

Komt nooit ergens aan

Juist om thuis te komen

Zijn we op reis gegaan

• 24 Juli 2024 - 08:57

Huub En Ellen:

Goeiemorgen Jos wn Hedwig. Misschien hebben we een deel van jullie plan gemist maar, her is toch niet de bedoeling dat je vanaf nu de mogelijkheid zoekt om teru te gaan naar le Puy en Valey? De eindbestemming is toch Santiago?

• 24 Juli 2024 - 11:19

Astrid:

Hoi Hedwig en Jos

Ik sluit me aan bij Huub en Ellen?

Of is de tijd op, jullie moesten toch een bepaalde tijd terug zijn? Hopelijk kunnen jullie er iets over zeggen in het volgende verslag.

Ik hoop ook dat jullie het toch kunnen beëindigen. Anders later maar weer verder, moet je horen wie het zegt. Ik vind 5 km al veel[e-1f602]

Wat fijn dat je zelfs eens je eten kan klaar maken, na een "korte wandeling", eten waar jezelf echt zin in hebt.

Daardoor moet ik toch weer aan Het Zoutpad denken...., die hadden altijd zin in friet. Is dat bij jullie ook?

Wandel ze!!!

• 24 Juli 2024 - 17:42

Martje :

Het leven is een feestje maar je moet wel zelf de slingers hangen